Analityk DM PKO BP: Do sprzedaży doprowadziła determinacja Eurocashu

Autor: portalspozywczy.pl 21 grudnia 2011 22:37

Analityk DM PKO BP: Do sprzedaży doprowadziła determinacja Eurocashu

Moim zdaniem, do sprzedaży doprowadziła determinacja Eurocashu oraz mocne argumenty, które mogły wskazywać na wygraną przed sądem arbitrażowym. Być może Emperia nie chciała podejmować niepotrzebnego ryzyka - powiedział serwisowi portalspozywczy.pl, Włodzimierz Giller, analityk DM PKO BP.

Transakcja została już opłacona i rozliczona, a jej wartość to 1,096 mld zł, czyli kilkanaście procent więcej od ubiegłorocznej umowy. - Moim zdaniem Eurocash byłby w stanie zapłacić więcej. Po wynikach Tradisu widać wyraźnie, że zarówno spółka, jak i segment dystrybucji radzą sobie bardzo dobrze - osiągają solidne marże i wysokie - jak na obecny kryzys - obroty - komentuje Włodzimierz Giller.

W trakcie trwania sporu Eurocash vs. Emperia Tradis zdecydował się na uruchomienie i rozwój partnerskiej sieci detalicznej Minutka. - Na razie trudno prognozować dalszej przyszłości tej marki, ale obserwując dążenia Eurocashu do unifikacji swoich brandów, można spodziewać się, że sklepy te zmienią w przyszłości logo na ABC - powiedział analityk DM PKO BP.

Jego zdaniem pod znakiem zapytania pozostają także dalsze poczynania Emperii. - Firma deklaruje, że jest obecnie na etapie finalnych negocjacji z inwestorami, którzy złożyli wiążące oferty zakupu spółek detalicznych. Jeśli dojdzie do tej transakcji, Emperia zostanie jedynie z ogromną ilością gotówki, a jej akcjonariusze - z potężną dywidendą. Wtedy spółka praktycznie zakończy żywot - tłumaczy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10803

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane