Analityk: dobre lokalizacje Stokrotek zapewnią tej sieci poprawę rentowności

Autor: portalspozywczy.pl 10 marca 2011 13:04

- Emperia chce dynamicznie rozwijać sieć Stokrotka i konsolidować inne firmy z segmentu supermarketów. Więc perspektywy są obiecujące. Warunkiem jest to, żeby nowe sklepy powstawały w dobrych miejscach, ceny za grunty nie były wygórowane i żeby udało się poprawiać zarządzanie placówkami - uważa Kamil Szlaga, analityk rynku akcji KBC Securities.

Jak po transakcji z Eurocashem wyglądają dalsze perspektywy rozwoju dla Emperii?

- Dystrybucja i dział retail Emperii działały rozłącznie. Przez 18 miesięcy po zamknięciu transakcji sklepy Stokrotki i Delimy będą zaopatrywane z magazynów Tradisu i będą jego największym klientem. Stokrotka będzie jednocześnie największym klientem Eurocashu, a to oznacza znaczące obroty i zyski dla poznańskiego dystrybutora.

Jednak z drugiej strony nie można być do końca przekonanym, czy w dłuższej perspektywie współpraca Emperii i Eurocashu będzie się dobrze układała. Może się okazać trudna, chociażby ze względu na różnice w kulturze pracy w obu firmach. Jeżeli tak by się stało, to Stokrotka będzie w trudniejszej sytuacji, ponieważ będzie musiała zadbać o własną dystrybucję. Dla Eurocashu ewentualne "rozstanie" oznaczałoby utratę zysków.

- Emperia dostanie lepsze warunki zakupowe od Eurocashu w zamian za zgodę na transakcję?

- Sam wzrost skali Eurocashu dzięki przejęciu Tradisu pozwoli na zaoferowanie lepszych warunków Stokrotce.

Czytaj więcej w artykule: Analityk KBC: Aby się usamodzielnić, Emperia musi szybko zwiększyć skalę działalności poprzez przejęcia  

 

 


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12313

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane