Analityk: Emperia powinna zainwestować w rozwój marki Stokrotka

www.portalspozywczy.pl 9 lipca 2012 16:26

Analityk: Emperia powinna zainwestować w rozwój marki Stokrotka

Zdaniem Kamila Szlagi, analityka rynku akcji KBC Securities, Emperia powinna zdecydować się na samodzielny rozwój dywizji detalicznej. - Wydaje się, że taką właśnie decyzję podjął zarząd spółki, rezygnując z dalszego poszukiwania inwestora finansowego lub branżowego. To, co dla Emperii jest obecnie najistotniejsze, to odpowiednia organizacja logistyki, rozwój sieci handlowej, a także poprawa polityki cenowej, czyli negocjacje z dostawcami, które pozwolą uzyskać jak najlepsze warunki handlowe - wyjaśnia ekspert.

Po I kw. i uwzględnieniu wypłaty dywidendy Emperia miała na koncie ok. 116 mln zł gotówki netto pochodzącej ze sprzedaży spółki Tradis. - Inwestorzy spodziewali się, że po sprzedaży części detalicznej, zostaną one przeznaczone na dywidendę. W obecnej sytuacji można się spodziewać, że przynajmniej kilkadziesiąt milionów złotych z tej kwoty zostanie przeznaczonych na inwestycje w logistykę oraz rozwój sieci detalicznej. Należy pamiętać, że marka Stokrotka, jest ciągle stosunkowo młoda i należy w nią nadal inwestować - tłumaczy analityk rynku akcji KBC Securities.

I dodaje: - Niestety ciągle nie wiemy jakie dokładnie kwoty Emperia przeznaczy na rozwój sieci i ile sklepów rocznie będzie chciała otwierać. Nie wiemy także jakie fundusze przeznaczy na organizację dystrybucji. Należy zdawać sobie sprawę, że stworzenie efektywnego systemu zaopatrzenia sklepów jest jednym z najważniejszych wyzwań stojącym przed Grupą. Obecnie duża część towarów do sklepów Stokrotki dostarcza Eurocash, z magazynów spółki Tradis.

Czytaj także:  Emperia odrzuca oferty inwestorów i postanawia kontynuować działalność detaliczną

Kamila Szlaga wyjaśnia, że po I kw. 2012 r. segment detaliczny Emperii był na minusie, można się spodziewać, że II kw. także będzie słaby, szansa na poprawęjest dopiero w III i IV kw. - Wszystko jednak zależy od tego jakie będą wyniki negocjacji Emperii z dostawcami, im lepsze warunki uzyska operator, tym lepszych wyników i marż będzie można się spodziewać w następnych miesiącach br. - mówi analityk. Zaznacza jednak, że w przypadku części detalicznej, Emperia to spółka, która ma zdrowy układ kosztów, m.in. kosztów najmu lokali.


Więcej na portalspozywczy.pl 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11381

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane