PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Analityk: Jeszcze przez 3 lata Lidl może się rozwijać w tempie 10 proc. rocznie

www.portalspozywczy.pl 6 maja 2015 16:48

Analityk: Jeszcze przez 3 lata Lidl może się rozwijać w tempie 10 proc. rocznie Kamil Szlaga

W ciągu najbliższych lat sprzedaż z mkw. w Lidlu powinna rosnąć średnio o około 5 proc., co z pewnością będzie bardzo dobrym osiągnięciem, wyższym niż przeciętne wzrosty na rynku - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Kamil Szlaga, analityk Domu Maklerskiego Trigon.

Zdaniem Kamila Szlagi ostatnie lata pokazały, że na rynku dobrze radzą sobie firmy, które mają jasno określoną strategię. W Polsce wiele spółek sprawia wrażenie zagubionych. - Wydaje się, że jedynie Lidl ma jasną strategię, którą umiejętnie realizuje. Nie zmienia jej od wielu lat, nawet w obliczu pojawiających się problemów, czy zmian koniunktury - zauważa w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl analityk Trigonu.

Odmienna sytuacja ma miejsce w przypadku pozostałych sieci handlowych. Tesco oraz Carrefour są dopiero na etapie zmian. Szlaga podkreśla, że w ich przypadku tych spółek nie widać jasnego przekazu dla klienta, który by spowodował, że ich format może być atrakcyjny. Auchan ma podobne problemy jednak przeprowadza dobre zmiany, istotne dla konsumentów. - Tak naprawdę wszystkie sieci dalej szukają optymalnych dla siebie rozwiązań. W bieżącym roku będzie to oddziaływać na sytuację w całej branży handlowej. Na rynku jest niewiele sieci, które są gotowe korzystać na swoim formacie. Wyróżniają się Lidl oraz Auchan, których formaty są na tyle dobre, że nie wymagają dużych zmian. Pozostałe muszą ciągle coś modyfikować i walczyć o klienta - wyjaśnia Szlaga.
Lidl wyróżnia się pozytywnie na tle pozostałych sieci handlowych, jednak w przekonaniu Szlagi w najbliższym czasie tempo jego wzrostu także wyhamuje. - Miejsca na nowe sklepy jest coraz mniej. Dotyczy to wszystkich sieci handlowych także Lidla. Przez najbliższe 3 lata Lidl może się jeszcze rozwijać w tempie 10 proc., ale to jest wszystko, co uda się wypracować. Później będzie miało miejsce już tylko dbanie o utrzymanie sieci i rentowność. Dalej jest już ściana. Potwierdza to sytuacja w sieciach obuwniczych, odzieżowych ale także perspektywa podaży centrów handlowych. Ponadto dochodzi do tego nasycenie rynku sieci detalicznych w Polsce, które w mojej opinii mogą się jeszcze rozwijać maksymalnie o 30 proc. Pod tym względem polski rynek dość szybko się nasycił - tłumaczy w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Kamil Szlaga.

Według eksperta Lidlowi będzie trudno w obecnej sytuacji na rynku zbudować  znacznie większą sieć sklepów. Bardziej prawdopodobnym scenariuszem jest posiadanie między 700 a 800 placówek w całej Polsce. - Dalszy wzrost sprzedaży Lidla jest jednak warunkowany dalszym rozwojem - zaznacza analityk.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11396

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane