REKLAMA
REKLAMA

Analityk: Makro nie zagrozi Eurocashowi, tworząc sieć franczyzową

Autor: portalspozywczy.pl 15 kwietnia 2011 07:55

Według Kamila Szlagi, analityka KBC Securities uruchomiona przez Makro Cash&Carry sieci sklepów franczyzowych Odido może być bezpośrednim konkurentem dla sieci sklepów ABC i Delikatesów Centrum, które rozwija Grupa Eurocash i które mają już ustabilizowaną pozycję na rynku i przewagę.

REKLAMA

- Niezależne sklepy detaliczne mają około 50 proc. udział w polskim rynku FMCG, co stwarza potencjał wzrostu dla hurtowników. Oczekujemy, że będą one stopniowo przyłączać się do sieci franszyzowych, aby utrzymać konkurencyjność na rynku w przyszłości - uważa Kamil Szlaga.

Nowy koncept Makro ma na celu zwiększenie lojalności klientów i zapewnienie wsparcia niezależnym małym sklepom, które odczuwają ogromną presję ze strony konkurencji w postaci dyskontów i hipermarketów.

Makro Cash&Carry uruchomiło ogólnopolską sieć sklepów Odido. Firma ma obecnie podpisanych ok. 100 umów franczyzowych, a do końca br. ich liczba ma sięgnąć 500. W ciągu dwóch lat Makro planuje zbudowanie sieci 3 tys. sklepów. Jak informuje analityk KBC Securities koncepcja Odido opiera się na luźnym związku detalisty i hurtownika, czyli sklepy zaopatrują się w Makro i płacą za marketing i wsparcie know-how.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4252

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA