Analityk Nielsena na VI FRSiH: Sprzedaż detaliczna na rynku FMCG spada o 0,6 proc. rdr

www.portalspozywczy.pl 8 listopada 2013 00:05

Nastroje polskich konsumentów są dużo gorsze niż europejskich, a obecnie ok. 78 proc. Polaków uważa, że Polska jest w recesji - mówił podczas VI Forum Rynku Spożywczego i Handlu, Michał Madej z firmy badawczej Nielsen.

- Ok. 78 proc. Polaków uważa, że nasz kraj znajduje się w recesji, więc wniosek może być taki, że 78 proc. Polaków nie zna ekonomii, ponieważ recesja oznacza spadek PKB, a w Polsce mamy dynamikę dodatnią. Jednak to też oznacza, że nastroje Polaków nie są optymistyczne - powiedział Michał Madej.

- Tak było w październiku, a trzy miesiące wcześniej ten współczynnik wynosił 63 proc. - dodał.

- Patrząc na ostatnie trzy lata widać też, że nastroje konsumentów w Polsce są dużo gorsze niż konsumentów europejskich, a to ma z kolei wpływ na to, jak posługują się swoim budżetem i jakich wyborów dokonują konsumenci - powiedział również.

Powiedział też, że od stycznia do września 2013 roku sprzedaż detaliczna na rynku FMCG spadła o 0,6 proc. rok do roku.

- Można powiedzieć, że rynek jest stabilny i że jest stagnacja na rynku, ale w porównaniu do innych branż nie jest źle - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10993

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane