Analityk: Ograniczenie oferty produktów w czasie działa na klientów jak magnes

Autor: dlahandlu.pl 4 września 2014 20:05

Analityk: Ograniczenie oferty produktów w czasie działa na klientów jak magnes

Sieć Lidl, konstruując ofertę, która ma do sklepów przyciągnąć klientów przestrzega kilku reguł, które sprawiają, że wyróżnia się na rynku. Serwis Okazjum.pl wyodrębnił 5 składników przepisu Lidla na sprzedaż swoich produktów na pniu.

Oferty są ograniczone w czasie - klienci zachęceni ofertą muszą podjąć szybką decyzję. Nie mogą decyzji o zakupie odkładać w czasie, tak jak się dzieje w sklepach o profilowanym asortymencie - np. sieciach odzieżowych czy RTV/AGD. Tam produkty mogą być chwilowo przecenione, ale są stale dostępne. Tu są dostępne tylko przez chwilę, co działa jak skuteczny magnes - wyjaśnia Dawid Piaskowski z serwisu Okazjum.pl. - Klienci mają poczucie straty, gdy nie skorzystają i to uczucie pamiętają. Gdy natrafią na następną interesującą ich ofertę, szybciej wybiorą się na zakupy - tłumaczy Piaskowski.

Partia towaru jest ograniczona ilościowo - nawet jeśli oferta została sprzedana pierwszego dnia, sklep nie przewiduje wyprodukowania dodatkowej partii towaru; oczywiście sklep wie, jaki typ towaru cieszy się szczególną popularnością, więc pewne typy asortymentu pojawiają się w Lidlu dość często - np. odzież funkcyjna - ale też nie są dostępne cały czas.

Bliskość sklepów - nasycenie rynku sklepami tej sieci jest już w Polsce duże, więc praktycznie każdy ma sklep Lidla w sensownej odległości od miejsca zamieszkania, zna go i przy okazji codziennych zakupów dowiaduje się o bieżących i nadchodzących ofertach specjalnych.

Sieć informacji - oprócz wydawania gazetek, które "mimochodem" zabiera ze sobą połowa kupujących, Lidl jest bardzo aktywny reklamowo.

Oferty są dość atrakcyjne cenowo - choć to akurat nie jest decydującym czynnikiem, który sprawia, że są aż tak gorące. Raczej zestaw tych wszystkich wymienionych cech łącznie sprawia, że takie się stają - komentuje Piaskowski z Okazjum.pl.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek

  • Energetyczny 2014-09-05 14:22:07

    Ciekawe czy takie same wnioski otrzymaliby z danych gdyby Lidl nie wydał takiej mamony na reklamy TV:)

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11336

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane