Analityk Planet Retail komentuje wyniki Carrefoura

www.portalspozywczy.pl 16 stycznia 2015 11:11

Carrefour poradził sobie ze znalezieniem możliwości rozwoju w warunkach spowolnienia gospodarczego w Europie. Właśnie tym były akwizycje w Grecji i we Włoszech, połączenie operacji w Bułgarii z lokalny graczem oraz mistrzowskie posunięcie w postaci powrotu Dia France - komentuje najnowsze wyniki sieci Carrefour Gildas Aitamer, analityk Planet Retail.

Zdaniem eksperta, ostateczny sukces lub porażka dyrektora generalnego Carrefoura Georgesa Plassata zależeć będzie od, po pierwsze, sposobu zarządzania akwizycjami we Francji i całej Europie, po drugie, od strategii cenowej na głównym, rodzimym rynku, oraz, po trzecie, od umiejętności dalszego rozwijania operacji międzynarodowych grupy.

Aitamer chwali Carrefoura za posunięcia na rynku brazylijskim, w tym zwłaszcza zatrudnienie Abilio Diniza, byłego szefa Companhia Brasileira de Distribuição, firmy będącej jednym z głównych rywali francuskiej sieci na tym rynku. Analityk Planet Retail jest zdania, że Carrefour w Brazylii bardziej potrzebuje odpowiedniego zarządzania niż dodatkowego finansowania.

Aitamer zwraca uwagę, że Carrefour wszedł niedawno w Chinach w format sklepu osiedlowego. Choć analityk dobrze ocenia próbę przyciągnięcia bogatszego klienta z centrów miast, to jednak zauważa, że innym międzynarodowym detalistom, takim jak Walmart i Tesco, nie udało się wprowadzić w Chinach tego formatu z sukcesem. Równocześnie Carrefour nie rozwiązał swojego największego problemu na rynku chińskim, czyli słabej sprzedaży hipermarketów.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12608

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane