Analityk: Wzrost sprzedaży LFL w Biedronce o ok. 2 proc. Spółka zakłada ponad trzy razy więcej

Autor: www.dlahandlu.pl 16 lutego 2015 09:38

Analityk: Wzrost sprzedaży LFL w Biedronce o ok. 2 proc. Spółka zakłada ponad trzy razy więcej

Nowa strategia Biedronki zakłada przede wszystkim znaczne spowolnienie tempa otwarć nowych sklepów (do około stu rocznie przez najbliższe trzy lata) oraz poszerzenie i uatrakcyjnienie asortymentu oferowanych produktów dla klienta, celem wsparcia sprzedaży na porównywalnej bazie sklepów (LFL). W naszej ocenie spółka podejmuje właściwe kroki, ale na efekty tych decyzji trzeba będzie dopiero poczekać. Zwracamy uwagę, że już obecnie Biedronka generuje najwyższą na rynku sprzedaż w przeliczeniu na metr kwadratowy powierzchni sklepu, zatem miejsce do dalszej poprawy LFL może być ograniczone - komentuje dla portalu dlahandlu.pl Maria Mickiewicz, analityk w BESI.

- Biorąc to pod uwagę, zarówno my jak i szeroki rynek podchodzi do niektórych celów spółki dość konserwatywnie. W naszych prognozach wyników zakładamy średni wzrost sprzedaży porównywalnej w Biedronce o około 2 proc. rocznie w ciągu najbliższych trzech lat, podczas gdy cele spółki są ponad trzykrotnie wyższe. Powodem naszego bardziej konserwatywnego podejścia, a zarazem jednymi z kluczowych ryzyk pozostają deflacja i konkurencyjne otoczenie rynkowe. Jeśli chodzi o zmniejszenie liczby nowych otwarć, już wcześniej wskazywaliśmy na rosnące ryzyko kanibalizacji wewnątrz sieci Biedronka przy tak szybkim tempie wzrostu, zatem decyzja o spowolnieniu tempa ekspansji powinna pozytywnie wpłynąć na oczekiwania odnośnie marż w przyszłości - dodaje Maria Mickiewicz.

- Informacja o planowanej redukcji zatrudnienia o 130 osób w dziale ekspansji wydaje się być następstwem listopadowych zmian w strategii spółki. Zważywszy, że obecnie Biedronka zatrudnia około 55 tysięcy pracowników, zapowiedziane zwolnienia nie powinny znacząco wpłynąć na zmianę bazy kosztów osobowych w grupie, a zatem z punktu widzenia wyceny spółki jest to informacja neutralna - wyjaśnia analityk.

 Jak zaznacza nasza rozmówczyni, inwestorzy pozytywnie przyjęli informacje o rewizji strategii Biedronki przedstawione w listopadzie ubiegłego roku, a kurs akcji spółki Jeronimo Martins mocno odbił od dołków z początku listopada.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • POn 2015-02-16 15:12:11

    musza odpuscic swoje roszczeniowe podejscie do dostawców bo wiekszość juz szuka alternatyw bo się nie spina juz P&L,

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11012

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane