REKLAMA
REKLAMA

Analiza gazetek handlowych: Sieci stawiają na alkohole wysokoprocentowe

Autor: MondayNews.pl 20 października 2014 10:27

Według analizy tematycznych gazetek promocyjnych, sporządzonej przez agencję badawczą ABR SESTA wynika, iż sieci handlowe częściej niż do tej pory promują alkohole wysokoprocentowe, a rzadziej piwa. Dzięki tym produktom mogą one walczyć ceną z mniejszymi sklepami - podaje MondayNews.pl

REKLAMA
Od stycznia do września 2014 roku ukazało się aż 125 gazetek tematycznych, poświęconych promocji wysokoprocentowych alkoholi. Najczęściej wydaje je sieć Makro Cash & Carry (w bieżącym roku wydała ich dwadzieścia jeden). Dużo miejsca alkoholom wysokoprocentowym poświęca Tesco, wydając dotychczas po trzynaście gazetek w każdym z formatów - hipermarkety, minihipermarkety oraz supermarkety. Inne sieci opublikowały nieco mniej gazetek, tj. Kaufland wydał ich dziesięć, Piotr i Paweł - osiem, Polomarket - pięć, ale pojawiały się też w segmencie convenience - Żabka wydała trzy gazetki, a w dyskontach Biedronka ukazały się dwie. Sieci handlowe wydawały również gazetki poświęcone wyłącznie takim alkoholom jak whisky, wina oraz piwa, jednak te ostatnie częściej były promowane w regularnych gazetkach handlowych wydawanych przez sieci.

Analizując dane nt. liczby promowanych produktów w gazetkach handlowych w lata 2013 i 2014 (styczeń-wrzesień) zaobserwowano, że zdecydowanie wyższy udział mają alkohole wysokoprocentowe (w 2013 r. - 26,5%, w 2014 r. - 29,4%), natomiast mniejszy piwa (w 2013 r. - 37,6%, w 2014 r. - 33,7%). Nastąpił też znaczny wzrost promocji cydru (w 2013 r. 0,2%, 0,9% w 2014 r., co oznacza wzrost promocji z 99 do 482). - Jest to efekt poszerzenia się asortymentu kategorii cydrów, który wynika z obniżki akcyzy na cydr mającej miejsce na początku 2013 roku. Taka sytuacja sprawiła, że producenci zwrócili większą uwagę na tę kategorię, powiększając asortyment - mówi Marcin Dobek z ABR SESTA.

Na zwiększenie liczby promocji alkoholi wysokoprocentowych nie wpłynęła cena, gdyż jest ona wyższa niż w poprzednim roku, co wynika głównie z kwestii podwyższonej akcyzy na mocne alkohole. -Ta promocja to efekt większej aktywności głównie firmy CEDC. Zdecydowanie częściej niż w zeszłym roku promowane były cztery marki należące do tej firmy tj. Żubrówka, Soplica, Absolwent i Żytniówka - dodaje Marcin Dobek.

W kategorii piw zauważalny jest spadek udziałów w liczbie promocji największych producentów, takich jak Carlsberg, Kompania Piwowarska, Grupa Żywiec. Zyskują zaś mniejsi producenci tacy jak m.in. Royal Unibrew, Perła Browary Lubelskie, Browar Fortuna, Van Pur czy Browar Namysłów. Wynika to z faktu, że klienci częściej preferują marki lokalne i mniej przemysłowe.

W kategorii win najczęściej promowane są wina czerwone, głównie wytrawne. Co ciekawe, sieci promują wina, które nie cieszą się największą popularnością wśród konsumentów (według Millward Brown to wina czerwone półsłodkie są najczęściej wybierane przez nich, a stanowią one jedynie 1/4 promocji win czerwonych).

Wśród najczęściej promowanych produktów są piwa w multipakach, albowiem w ten sposób producenci chcą zwiększyć koszyk zakupowy. Sieci handlowe najczęściej promują 4-pak Żubra, który był promowany w średniej cenie 9,28zł, a najniższą cenę oferowały E.Leclerc i Netto - jedynie po 6,99zł. Natomiast wśród alkoholi wysokoprocentowych na łamach gazetek handlowych najczęściej reklamowano Jack Daniels Tennessee Whisky 40% 700ml. Poszczególne produkty whisky były częściej promowane niż wódki.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4252

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA