PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Analiza Google: Jakie produkty żywnościowe zyskują, a jakie tracą popularność

Autor: Google, dlahandlu.pl 27 października 2016 11:20

Analiza Google: Jakie produkty żywnościowe zyskują, a jakie tracą popularność fot. materiały Google

Niektóre produkty i potrawy zyskują popularność systematycznie na przestrzeni kilku ostatnich lat. Porównując dane rok do roku (2014 r. vs 2015 r.) okazuje się, że największe wzrosty notują m.in. olej konopny (+93%), olej z czarnuszki (+87%), sól himalajska (+80%), jagody goji (+78%), płatki jaglane (+71%), pad thai (+70%), ciasto szpinakowe (+69%), pestki moreli (+68%), olej kokosowy (+64%) oraz ramen (+60%) - wynika z analizy firmy Google.

REKLAMA

W wyszukiwarce dają się również zaobserwować powracające trendy sezonowe, które czasami mogą pojawić się po raz kolejny, ale ze zdwojoną siłą. Produkty i dania tego typu najbardziej zyskujące popularność w analogicznym okresie to na przykład, pierniczki świąteczne (+129%), kasza bulgur (+111%), leczo z cukinii (+108%), chlebek bananowy (+90%), koktaile (+71%), lody (+69%), orzechy nerkowca (+64%), chłodnik (+63%), nalewka z pigwy (+60%), kawa mrożona (+53%).

Niektóre produkty czy przepisy niespodziewanie stają się wyjątkowo modne. Intensywne i nagłe zainteresowanie może jednak nie potrwać długo. W omawianym przedziale czasowym najszybsze wzrosty odnotowały, sałatka z tortellini (+428%), kasza orkiszowa (+410%), pączki domowe (+324%), tamago (+249%), malinowa chmurka (+173%), mąka kokosowa (+145%), mleko kokosowe (+100%), ocet jabłkowy właściwości (+99%) i zielone koktajle (+83%).

Czym Polacy przestają się interesować?

W ostatnim roku spadło zainteresowanie internautów takimi składnikami i potrawami, jak jagody acai (-63%), stevia (-34%), zielona kawa (-32%), sałatka z brokułami (-30%), dieta kopenhaska (-26%), dorada (-25%), kawa zielona (-25%), kwas chlebowy (-23%) czy sałatka z rukoli (-21%).

Niektóre trendy żywieniowe tracą popularność sezonowo i można spodziewać się podobnej tendencji corocznie w tym samym okresie. Często jest to związane z sezonową dostępnością niektórych warzyw, owoców i grzybów czy różnymi okazjami, jak święta. Przykładem takich produktów są, grzyby marynowane (-45%), dynia w occie (-37%), dżem z dyni (-32%), panini (-31%), gęś pieczona (-28%), ryba po japońsku (-28%), sos kurkowy (-23%), ciasteczka maślane (-23%) lub podgrzybek (-22%).

Wśród zapytań, które Polacy wpisywali w wyszukiwarkę można zauważyć również przemijające mody żywieniowe. Dotyczy to produktów i potraw, które osiągnęły już maksimum swojej popularności i nagle zaczynają ją tracić. Jak wskazuje analiza są to, cannelloni, focaccia, smoczy owoc, cydr, zapiekanka z ziemniakami, chaczapuri, kopi luwak, ciasto filo, ciasto z mikrofali czy sznaps.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16533

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA