REKLAMA
REKLAMA

Analiza sieci handlowych pod kątem wyróżników rynkowych

Autor: dlahandlu.pl 31 sierpnia 2016 14:35

Analiza sieci handlowych pod kątem wyróżników rynkowych Fot. Shutterstock

We wszystkich segmentach dostrzegalne są wyraźne działania zmierzające do wyróżnienia się na rynku w celu zwiększania swojej konkurencyjności. Sieci dążące do poszerzenia asortymentu kładą nacisk głównie na wprowadzanie do oferty świeżych produktów wysokiej jakości, testowanie nowych marek własnych, dań gotowych oraz współpracę z markami odzieżowymi - wynika z raportu "Handel spożywczy w Polsce w latach 2010-2020", przygotowanego przez Roland Berger.

REKLAMA

Przykładowo, w kontekście asortymentu Biedronka i Lidl skupiają się na produktach świeżych i lokalnych, które promują intensywnymi działaniami PRowymi i nowymi produktami. Pokazuje to chociażby niedawna kampania Biedronki pod hasłem “Wiemy co dobre – Wspieramy naszych!” lub wprowadzenie przez Lidla nowej marki własnej pod nazwą “Polska smakuje”.

Biedronka kontynuuje także rozwój marek własnych, które w 2015 roku stanowiły około 50% całkowitej sprzedaży, z kolei supermarkety koncentrują się na współpracy z firmami odzieżowymi, oferując markowe ubrania w atrakcyjnych cenach.

Wśród działań polegających na testowaniu nowych konceptów wyróżniają się głównie próby łączenia miejsca zakupowego z małą gastronomią w celu ulepszenia doświadczenia klienta, ale także zupełnie innowacyjne na skalę krajową projekty, takie jak wprowadzenie w kwietniu br. przez Biedronkę testowych automatów vendingowych we Wrocławiu.

Program lojalnościowy Netto skupia się na rodzinach z dziećmi. Sieć poszerza segment marek premium oraz zdrowej żywności.

Pomimo obecnie małego rynku sprzedaży internetowej, ok. 1%-2% sprzedaży w sieciach, które wprowadziły ten kanał sprzedaży, rynek ma potencjał wzrostu do ok. 5% całkowitej wartości rynku w najbliższych latach. Najbardziej obiecującym modelem sprzedaży i dystrybucji jest model click&collect dla segmentu dyskontów oraz supermarketów.

W segmencie convenience, sieć abc wyróżnia się szeroką ofertą produktów "ready to use" i punktami Mini Bistro. Testuje też nowe formaty  - np. "ABC na kołach"  (ciężarówki sprzedające w obszarach peryferyjnych dwa razy w tygodniu) oraz nowy format miejski.

Odido (Metro Group) koncentruje się na wzroście organicznym i budowaniu więzi emocjonalnej z klientami poprzez intensywne działania PR i marketingowe, a także kładzie nacisk na doświadczenie konsumenta za pośrednictwem punktów z kawą, sokiem pomarańczowym, piekarnią, kwiaciarnią, etc.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4341

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA