Aplikacje mobilne poprzez angażowanie użytkowników zwiększają sprzedaż

Autor: pr/dlahandlu.pl 2 września 2014 09:21

Choć najbardziej znany i rozpowszechniony sposób wykorzystania aplikacji mobilnych opiera się bezpośrednio na sprzedaży, to istnieją również inne rodzaje programów na smartfony i tablety, które potrafią skutecznie angażować użytkowników i w efekcie zwiększać sprzedaż.

Ostatni raport Nielsena dowodzi, że z aplikacji mobilnych korzystają przedstawiciele wszystkich grup wiekowych. Najwięcej czasu spędzają z nimi oczywiście ludzie młodzi, do 24 roku życia. Zajmuje im to nawet 37 godzin w miesiącu, jednak osoby po 55 roku życia również poświęcają im dużo czasu (nawet 22 godziny).

- Aplikacje mobilne stosują z powodzeniem nawet producenci mebli czy bielizny, którzy budują dzięki nim lojalność klientów. Wykorzystują w tym celu nowatorskie rozwiązania takie jak: kody QR, znaczniki NFC, powiadomienia PUSH czy geolokalizację. Najbardziej zaawansowane programy współpracują z bezprzewodowymi nadajnikami Bluetooth (iBeacon), dzięki czemu klienci mogą otrzymywać np. informacje o promocjach obowiązujących na konkretnym regale sklepowym. Duże sieci natomiast wykorzystują ideę local buying, czyli możliwość zamówienia przez klienta towaru online i jego odbioru w najbliższym punkcie sprzedaży. Takie rozwiązanie znacznie skraca czas oczekiwania na produkt - tłumaczy Piotr Krawiec, prezes zarządu platformy mGenerator.pl.

Co ciekawe, aplikacja zwiększająca sprzedaż, nie musi być z nią bezpośrednio związana. Może posiadać również inne użyteczne rozwiązania, które, w końcowym efekcie, przyczynią się do częstszych zakupów produktów danej marki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10964

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane