PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

ARC Rynek i Opinia: Biedronka najpopularniejszym sklepem Polaków

Autor: dlahandlu.pl 28 września 2017 10:36

ARC Rynek i Opinia: Biedronka najpopularniejszym sklepem Polaków Fot. Shutterstock

Najbardziej znaną wśród Polaków siecią handlową jest Biedronka, a następnie Lidl, Tesco, Auchan i Carrefour. Biedronka i Lidl były także najczęściej odwiedzanymi sieciami w ciągu ostatniego roku. Do Biedronki klienci chodzą też z największą częstotliwością – ponad połowa osób odwiedzających ten sklep robi w nim zakupy przynajmniej raz w tygodniu, a 30 proc. nawet 2-3 razy w tygodniu - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

W znajomości spontanicznej sieci handlowych obecnych w Polsce aż 80 proc. respondentów wskazało Biedronkę, 68 proc. Lidla, 63 proc. Tesco, 49 proc. Auchan i 42 proc. Carrefoura.

Najwięcej jednorazowo konsumenci wydają w hipermarketach (122 zł), najmniej zaś w supermarketach (54 zł). Kwoty wydawane jednorazowo w dyskontach to średnio 84 zł.

Biedronka i Lidl są nie tylko sieciami kojarzonymi z tanimi zakupami, lecz również wskazywane są jako sieci z najczęstszymi i najatrakcyjniejszymi promocjami. Respondenci wskazują również, że częste i atrakcyjne promocje są w sieciach Auchan, Tesco i Kaufland.

Czynniki o największym znaczeniu w porównywaniu cen to jakość produktu, jego skład w kontekście ceny oraz unikatowość – badani deklarują, że są gotowi zapłacić wyższą kwotę za produkty wyjątkowe, jednak starają się ich szukać w najkorzystniejszych cenach, np. w Piotrze i Pawle.

Z badania wynika także, że czynnością, którą Polacy najczęściej wykonują przed wyjściem do hipermarketu, supermarketu lub dyskontu jest przygotowanie listy zakupów. Robi tak 40 proc. klientów dyskontów i hipermarketów i 30 proc. klientów supermarketów. Odpowiednio 36 proc. i 31 proc. osób sprawdza także, jakie zasoby znajdują się w domu. Stosunkowo niewielki odsetek osób przed wyjściem na zakupy porównuje ceny w różnych sklepach. Robi tak 10 proc. osób idących na zakupy do supermarketu i 17-18 proc. osób planujących zakupy w hipermarkecie lub dyskoncie.

Źródła informacji o cenach produktów i promocjach to najczęściej informacja zdobyta w sklepie – sprawdzenie ceny przy półce (przede wszystkim produkty spożywcze) lub na czytniku cen, informacje o promocjach na terenie sklepu, gazetki sieci zarówno w formie elektronicznej jak i papierowej, informacje od znajomych – najczęściej dotyczą promocji kosmetyków, ubrań, alkoholu, produktów dla dzieci, porównywarki cenowe w Internecie – tylko w przypadku droższych i bardziej skomplikowanych zakupów np. AGD, reklama telewizyjna.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11517

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane