Auchan goni trendy - convenience, click&collect i cyfrowe etykiety zadebiutują nad Wisłą

Autor: dlahandlu.pl 7 lipca 2017 09:33

Auchan goni trendy - convenience, click&collect i cyfrowe etykiety zadebiutują nad Wisłą Fot. Shutterstock.com

Choć Auchan nie podaje szczegółowych danych o przychodach w naszym kraju, to wiadomym jest, że sprzedaż sieci nad Wisłą rośnie. Francuski detalista musi się jednak zmierzyć z szerszym zjawiskiem, jakim jest schyłek popularności hipermarketów. Wydaje się, że zapowiadane wejście w format convenience, choć opóźnione względem konkurencji (via Carrefour) może pozytywnie wpłynąć na wyniki sieci. Takie działania już są podejmowane w innych krajach, w których działa Auchan.

Już w listopadzie 2016 r. Auchan w Rosji podjął decyzję o konsolidacji wszystkich szyldów pod jednym logo Auchan. Zabieg miał na celu poprawę efektywności Grupy i rozwój koncepcji omnichannel. Realizacja pomysłu ma potrwać około 18 miesięcy i objąć nie tylko rebranding placówek, ale całkowitą zmianę koncepcji supermarketów i sklepów convenience.
Otwarcie pierwszego sklepu MyAuchan w nowym formacie miało miejsce 7 października w Moskwie. Nowe supermarkety mają mieć powierzchnię od 800 do 4000 mkw. W każdym sklepie znajdzie się własna piekarnia.

Convenience trendem w Europie
W kwietniu br. Auchan potwierdził, że marka MyAuchan zadebiutuje w Polsce. Szyld jest dedykowany formatowi convenience. Placówki z logo "Moje Auchan" będą nastawione na lokalnego konsumenta. Detalista już jakiś czas temu informował o konsolidacji marek, aby działać pod jednym rozpoznawalnym szyldem w wielu formatach – informował serwis Planet Retail.

W marcu tego roku Auchan uruchomił w Portugalii swój pierwszy sklep typu convenience. Placówka mieści się w Lizbonie. Sklep o powierzchni 430 mkw. podzielony jest na trzy strefy: świeża żywność, przekąski oraz pozostałe artykuły spożywcze, z dużym naciskiem na produkty schłodzone oraz zdrową i dietetyczną żywność. Spółka planuje otwarcie do końca roku 6 sklepów z szyldem "My Auchan". Projekt będzie kosztował 6 mln euro. Sklepy typu MyAuchan mają powierzchnię od 200 do 500 mkw. W maju pierwsza placówka MyAuchan została otwarta we Włoszech. W centrum oferty znajdują się produkty świeże, w tym wiele sezonowych warzyw i owoców oraz produktów lokalnych. Dużo miejsca zajmują również dania gotowe do spożycia, świeże ryby oraz mięsa. Mocną stroną sklepu jest także asortyment poświęcony nowym trendom konsumenckim - produkty bezglutenowe, bez laktozy, produkty typu fitness oraz organiczne i wegetariańskie.

Auchan planuje również duże inwestycje na rodzimym rynku, gdzie chce zainwestować łącznie 1,3 mld euro w ciągu najbliższych trzech lat. 60 proc. z tej kwoty zostanie przeznaczona na modernizację wszystkich placówek działających pod szyldem Auchan, w tym rebranding sklepów działających dotychczas pod szyldem Simply Market. Ponadto we Francji ruszyła pierwsza placówka z szyldem Auchan Supermarche. W pierwszej połowie roku sieć przetestuje około 14 takich placówek.

Inwestycje w centra handlowe
W Polsce Auchan widzi także potencjał w centrach handlowych, prowadzonych przez Immochan, deweloperskie ramię francuskiej grupy. W tym roku po rozbudowie ruszyły CH Auchan Gdańsk oraz CH Auchan Hetmańska w Białymstoku.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10546

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane