Auchan inwestuje w koncept Drive

www.portalspozywczy.pl 21 lipca 2014 14:29

Auchan inwestuje w koncept Drive

Grupa Auchan w ubiegłym roku mocno przyspieszyła rozwój swojego konceptu Drive. We Francji otwarte zostały 43 placówki rozwijanego od 2000 r. formatu, dzięki czemu w kraju tym Auchan posiada już 156 tego typu lokalizacji. Auchan Drive jest rozwijane również w Luksemburgu i Chinach, a od trzech lat co jakiś czas powracają zapowiedzi wejścia z formatem na rynek rosyjski.

Rozwój konceptu Drive to jeden z ważnych elementów strategii Auchan. Dzięki równoczesnemu inwestowaniu właśnie w ten format, a także w Auchan Direct (zakupy online, serwis dostępny m.in. w Polsce) i hipermarkety, francuska sieć chce zdominować różne kanały zakupów.

Koncept Auchan Drive polega na tym, że klienci mogą zamówić produkty za pośrednictwem internetu, a następnie odebrać je w specjalnym magazynie, często usytuowanym w sąsiedztwie klasycznego hipermarketu. Usługa działa 24 godziny na dobę, a konsumenci dokładnie wskazują, o której godzinie i w którym z punktów chcą odebrać towar. Jego przygotowanie zajmuje maksymalnie 90 minut od momentu złożenia zamówienia w internecie.

Sam format Drive nie jest jednorodny. Podzielono go na dwa modele. Auchan rozwija zarówno koncept Auchan Drive (sąsiadujący z hipermarketem), jak i ChronoDrive (samodzielne placówki). W 2013 r. we Francji otwarto 23 placówki Auchan Drive i 20 ChronoDrive.

Od 2013 r. Auchan testuje format Drive również dla sieci sklepów Simply Market. Usługa w minionym roku została uruchomiona w trzech placówkach we Francji, a niedawno została rozszerzona o jeszcze jedną lokalizację.

W placówkach Auchan Drive w samej Francji pracuje obecnie 5,3 tys. osób.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10682

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane