PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Auchan ma nową strategię dla asortymentu

www.portalspozywczy.pl 22 listopada 2012 07:40

Auchan ma nową strategię dla asortymentu

Na zmiany w swoich hipermarketach zdecydowały się już Tesco, Carrefour i Real, teraz przyszedł czas na sieć Auchan, która wprowadza do sklepów nowe koncepty sprzedażowe, ale także stawia na lepiej dopasowany do potrzeb konsumentów, węższy asortyment.

REKLAMA

Już 30 listopada w podwarszawskich Łomiankach ruszy Centrum Handlowe Auchan, którego największym najemcą będzie hipermarket francuskiej sieci. Nowy sklep, to także pretekst aby pokazać nowe rozwiązania, które mają nie tylko ułatwić i uprzyjemnić zakupy klientom, ale przede wszystkim zwiększyć sprzedaż i ograniczyć koszty związane m.in. z logistyką.
Władze sklepu zapowiadają, że nowy Auchan będzie najtańszym i najlepszym hipermarketem dyskontowym w zasięgu swojego oddziaływania. - Chcemy aby klient mówił o nas "tu jest tanio i taniej". Tanio oznacza dla nas to, że artykuł po artykule będziemy oferować niższą cenę niż sklepy naszej konkurencji. Chcemy także oferować najszerszy wybór asortymentu i wysoką jakość oferowanych produktów - mówi Paweł Szczypek, dyrektor Auchan Łomianki.
- To co istotne - dodaje - chcemy aby w naszym sklepie klient mógł zrealizować jak najwięcej swoich potrzeb. Stawiamy więc na mniejsze opakowania lub zaproponujemy możliwość podzielenie większego opakowania na mniejsze, tak aby klient za tą samą kwotę mógł kupić więcej asortymentu. Dobrym przykładem jest koncept Bazarek Luz, gdzie klient będzie mógł na wagę kupować różne towary, w różnych gramaturach.
Hala sprzedaży hipermarketu Auchan w Łomiankach będzie miała powierzchnię 12 tys. mkw., na jej terenie klienci będą mogli znaleźć ok. 45 tys. referencji. To ok. 15 tys. mniej niż w innych hipermarketach Auchan, które oferują ok. 60 tys. produktów. To istotna zmiana w strategii asortymentowej sieci Auchan, która stawiała dotychczas na ceny i różnorodność. Teraz chce precyzyjniej dopasować towary na półkach swoich sklepów do potrzeb konsumentów, którzy zamieszkują obszar oddziaływania sklepu.
- Dochodziły do nas sygnały, że klienci często czują się zagubieni wśród tak bogatej oferty, mieli problemy z odnalezieniem tych produktów, na których im zależy. Część produktów nie niosła ze sobą tzw. wartości dodanej. Często produkty dublowały się, poza tym nie mogliśmy w odpowiedni sposób wyeksponować towarów, które cieszyły się największą popularnością. Nasze analizy pozwoliły ograniczyć asortyment, przy jednoczesnym wyeksponowaniu tych, na których nam zależało - wyjaśnia Paweł Szczypek, dyrektor Auchan Łomianki.
Sklep w Łomiankach to pierwsza placówka Auchan w Polsce, która wdrożyła projekt ograniczenia asortymentu na taką skalę. Wcześniej wybrane sklepy pracowały nad projektem na bazie wybranych kategorii produktowych. - Od dwóch lat testowaliśmy te rozwiązania - dodaje Paweł Szczypek.

  • Marta 2012-12-05 18:29:27

    Jeśli miejsce ułożenia towaru jest ciągle zmieniane, nie szukam towaru, rezygnuję z zakupu i idę gdzie indziej . Często jest tak ,że przychodzę po konkretny produkt. To samo jeśli chodzi o ceny. Nie widzę ceny , rezygnuję z zakupu.

  • pawel 2012-11-22 22:14:42

    Nie widziałem jeszcze profesjonalnego tekstu z tak wieloma błędami stylistycznymi... Po prostu wstyd...

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6234

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA