Auchan: Musimy odzyskać klientów, których stracił Real

www.portalspozywczy.pl 4 kwietnia 2014 09:44

Auchan: Musimy odzyskać klientów, których stracił Real

Wydana przez UOKiK decyzja w sprawie przejęcia sieci Real przez Grupę Auchan to sygnał, że istnieje urzędowa segmentacja rynku. UOKiK trochę wcielił się w rolę regulatora. W praktyce może ona zablokować dalszą konsolidację rynku hipermarketów w Polsce - mówią w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Francois Colombie, przewodniczący rady nadzorczej Auchan Polska i Marek Szeib, dyrektor generalny i prezes Auchan Polska.

Auchan przejmując Real zablokował możliwość dalszej konsolidacji rynku hipermarketów w Polsce.

Francois Colombie: To nie my zablokowaliśmy tę możliwość, ale zrobił to UOKiK podejmując taką, a nie inną decyzję. Akceptujemy decyzję urzędu, jednak nie do końca mogę się z nią zgodzić. Myślę, że konsekwencje tej decyzji będą skrupulatnie analizowane przez wszystkich graczy na rynku handlowym. Decyzja o segmentacji rynku na hiper-, supermarkety i dyskonty nie przystaje do sytuacji rynkowej. Nie jest prawdą, że jedynie hipermarkety konkurują między sobą. Nie można powiedzieć, że hipermarkety nie wpływają na dyskonty, a dyskonty nie wpływają na hipermarkety, bo tak nie jest - każdy z formatów bardzo mocno oddziałuje na sytuację innego formatu sklepów, wszystkie formaty bezpośrednio ze sobą konkurują. Dobrym przykładem jest sieć Real. Warto przypomnieć, że kupione przez nas sklepy Real w ciągu ostatnich lat straciły bardzo wielu klientów, m.in. ze względu na dynamiczną ekspansję mniejszych formatów, sieci dyskontów takich jak Biedronka, Lidl, Netto, czy sieci supermarketów Stokrotka, Polomarket i Intermarche. Jednocześnie we wszystkich naszych lokalizacjach walczymy o klienta z Biedronką, Lidlem i z innymi. Nasza obecna strategia zakłada, że musimy odzyskać klientów, których straciły w ciągu ostatnich lat sklepy Real, a jednocześnie chcemy zdobyć nowych klientów.

To dyskonty odbierają najwięcej klientów hipermarketom?

Francois Colombie: Pokazuje to każdy raport, spośród tych przygotowanych przez największe instytucje analizujące rynek. UOKiK analizując transakcję i wydając warunkową decyzję ws. przejęcia sieci Real przez Auchan stwierdził zupełnie coś innego. Co ciekawe, urząd podzielił rynek handlowy na segmenty. UOKiK analizował głównie wpływ hipermarketów na hipermarkety, a pominął wpływ dynamicznego rozwoju sieci dyskontowych i supermarketów na sytuację hipermarketów, uznając, że formaty bezpośrednio ze sobą nie konkurują.

  • 58 2014-06-09 15:01:09

    ta baju baju

    a kto nie chciał kupic real w fort wola ?

    broniliście się przed tym że ho ho

  • cfg 2014-04-06 23:31:05

    Watpie ze sie im uda, u mnie remont Reala byl 4 miesiace ludzie sie odbili, przynajmniej na spokojnie mozna robic zakupy.

  • realista 2014-04-05 20:33:56

    real miał jeden miliard trzysta milionow straty na działalności gospodarczej -powodzenia żabojady

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11009

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane