Aukcje internetowe najpopularniejszym kanałem sprzedaży w sieci

Autor: Dziennik Internautów 7 marca 2011 10:18

Wzrósł odsetek kupujących online w 2010 roku do 74 proc. internautów. Wzrost zaufania do elektronicznej formy zakupów w porównaniu z latami poprzednimi to najprawdopodobniej wynik wieloletnich doświadczeń Polaków z zakupami w internecie - wynika z raportu "E-commerce w Polsce w oczach internautów" autorstwa Gemius S.A.

Choć liczba sklepów online w ostatnim okresie gwałtownie się powiększyła i zbliża się do 10 tys. podmiotów, aukcje internetowe są nadal bardziej popularne wśród polskich internautów. Zakup tym kanałem deklaruje aż 80 proc. kupujących w sieci (59,2 proc. internautów). W sklepach internetowych zakupów dokonuje 68 proc. tej grupy (50,3 proc. internautów).

Porównywarki cen ofert e-sklepów oraz serwisy konsumenckie gromadzące opinie miały duży wpływ na wzrost odsetka kupujących online w ostatnim roku. Z najpopularniejszych narzędzi wspierających sprzedaż w sieci - porównywarek cen - korzysta 60 proc. kupujących. Serwisów z opiniami używa 56 proc. kupujących. Nieco mniejszym zainteresowaniem cieszą się pasaże handlowe i katalogi.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12608

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane