REKLAMA
REKLAMA

Badanie: 38 proc. klientów odpornych na promocje, a 20 proc. to łowcy okazji

www.portalspozywczy.pl 9 października 2014 14:56

Jak wynika z deklaracji Polaków podczas badania zachowań zakupowych "Polski shopper A.D. 2014" przeprowadzonego przez TNS, 38 proc. naszych rodaków jest odpornych na promocje sklepowe na artykuły FMCG. W badaniu kategoria ta opisana została jako grupa osób, w przypadku których "promocje raczej nie są w stanie zmienić ich decyzji o zakupie konkretnej marki".

REKLAMA

Po przeciwnej stronie znalazło się 42 proc. Polaków, których potencjalnie sa podatni na promocje. Generalnie nie nastawiają się oni na promocje w sklepie, jednak wyjątkowo atrakcyjna promocja jest w stanie skłonić ich do zakupu innej marki niż planowana.

Według TNS, co piąty Polak jest łowcą promocji. 20 proc. badanych szuka promocji w sklepie i często pod ich wpływem decyduje się na zakup określonej marki.

Powyższe dane wynikają z bezpośrednich deklaracji polskich konsumentów. W badaniu TNS proszeni oni byli o określenie przy każdej z kupowanych przez siebie regularnie kategorii produktowych, na ile prawdopodobne jest, że pod wpływem promocji cenowej kupią inną markę danego produktu niż zwykle.

Wpływ promocji na wybór marki jest różny w zależności od kategorii sprzedawanych produktów FMCG. W kategorii piw 42 proc. Polaków jest odpornych na promocje, podczas gdy dla kategorii mrożonek takich osób jest już tylko 31 proc.

W przypadku łowców promocji jest dokładnie odwrotnie. Zaledwie 14 proc. Polaków szuka w sklepie promocji (i pod ich wpływem wybiera markę) w przypadku piw. Dla porównania, w kategorii mrożonek w podobny sposób zachowuje się niemal dwa razy więcej naszych rodaków (26 proc.).


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13452

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA