PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Badanie: 6 proc. kierowców nabywa na stacjach paliw artykuły spożywcze

Autor: dlahandlu.pl 8 listopada 2016 10:33

Jak pokazuje badanie aktywnych kierowców, wykonane na zlecenie Santander Consumer Bank, dla zdecydowanej większości klientów stacji benzynowych tankowanie to okazja do zakupu również innych produktów z ich oferty. Najczęściej wybieranymi artykułami są napoje gorące (kawa i herbata), które kupuje 39 proc. osób. Napoje zimne wybiera 35 proc. W pierwszej piątce towarów kupowanych przy okazji tankowania znalazły się również sprzęt i części eksploatacyjne do samochodu (wybierane przez 22 proc. kierowców), papierosy (18 proc.) i prasa (13 proc.).

REKLAMA

Ciepłą herbatą i kawą właściciel stacji ma większe szanse skusić mężczyznę, niż kobietę. Ten element oferty wybiera ponad połowa panów (51 proc.) i tylko co piąta pani (18 proc.). Z kolei prawie dwa razy więcej kobiet, niż mężczyzn deklaruje, że zaopatrują się na stacji w materiały eksploatacyjne do samochodu (31 proc. vs 17 proc.). Kobiety również z większym prawdopodobieństwem sięgną po prasę. Kupuje ją 17 proc. pań, w porównaniu z 10 proc. mężczyzn. Już 6 proc. kierowców nabywa na stacjach artykuły spożywcze. Chętniej z tej części asortymentu korzystają mężczyźni niż kobiety. Natomiast 3 proc. mężczyzn zadeklarowało, że korzysta z dostępnej na stacji oferty upominków, kwiatów bądź maskotek, na co z kolei nie wskazała żadna z ankietowanych kobiet.

- Dla coraz większej liczby osób stacja benzynowa nie jest jedynie miejscem, w którym tankują samochód. Chętnie sięgamy też po pozostałe elementy asortymentu. To dlatego przygotowując z myślą o aktywnych kierowcach ofertę Visa TurboKARTA, zaproponowaliśmy, aby funkcja moneyback, pozwalająca odzyskać część wydawanych na stacjach kwot, obejmowała nie tylko koszt paliwa, ale wszystkie zakupy - komentuje Joanna Szczegielniak, dyrektor departamentu kart kredytowych Santander Consumer Banku.

Bank zapytał też kierowców, co decyduje o wyborze konkretnej stacji. Respondenci w równym stopniu wskazali na trzy kluczowe czynniki: odległość stacji od miejsca zamieszkania, oferowaną cenę paliwa oraz preferencję dla konkretnej marki. Warto zauważyć, że marka operatora stacji jest czynnikiem ważniejszym dla mężczyn (48 proc. uważa ją za istotny element wyboru), z kolei dla kobiet kluczowa jest raczej lokalizacja. Bliskość stacji od miejsca zamieszkania wskazało jako ważny czynnik decydujący o wyborze aż 50 proc. pań. Mężczyźni znacznie częściej zwracają uwagę na ofertę gastronomiczną danego punktu (jako istotna wskazało ją 9 proc. badanych panów i trzy razy mniej kobiet). Z kolei dla kobiet znaczenie może mieć pomoc pracownika stacji przy tankowaniu. Co dziesiąta kobieta i tylko co dwudziesty mężczyzna będą skłonni szukać miejsca, gdzie można spodziewać się takiej obsługi.

Zdecydowana większość kierowców w Polsce przejeżdża rocznie do 20 tys. km. Największa grupa, bo aż 30 proc. badanych, pokonuje pomiędzy 10 a 20 tys. km. Kobiety jeżdżą mniej niż mężczyźni. Aż 38 proc. pań deklarowało, że pokonuje w ciągu roku nie więcej, niż 5 tys. km. Wśród mężczyzn taką odległość przejeżdża tylko 15 proc.

Statystycznie wydajemy na paliwo niewiele. Prawie połowa z nas przeznacza na ten cel do 300 zł miesięcznie, jedynie co czwarty Polak (23 proc.) ponad 500 zł. Stosunkowo dużo, bo ponad 400 zł miesięcznie, wydaje aż 54 proc. mieszkańców wsi. Wśród zamieszkujących metropolie takie wydatki deklaruje jedynie 13 proc. ankietowanych.

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 14056

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 1145700

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA