Badanie: 71 proc. zaniepokojonych liczbą informacji, które e-sklepy posiadają na nasz temat

Autor: dlahandlu.pl 9 czerwca 2014 11:58

Większość konsumentów jest zaniepokojona nadmierną zależnością od algorytmów i wykorzystywaniem przez sklepy internetowe danych osobowych (Big Data). 71 proc. osób deklaruje, że martwi je ilość informacji, które sklepy posiadają na ich temat - wynika z danych firmy McCann Worldgroup.

Jednocześnie niemal połowa osób na świecie wyobraża sobie siebie korzystających ze skanera linii papilarnych na palcach, czy tęczówki oka, podczas autoryzacji płatności w sklepie. Co szósta chciałaby korzystać z technologii płatności zaimplantowanej w ciele.
39 proc. osób badanych twierdzi, że możliwość robienia zakupów o dowolnej porze, to największa spośród emocjonalnych korzyści, jakie dają im zakupy on-line. A co 4 osoba nie ma problemu z przerwaniem spotkania czy kolacji, w której bierze udział, tylko po to, żeby kupić coś na kończącej się właśnie aukcji internetowej.

52 proc. zbadanych przez McCann Truth Central osób wyraziło opinię, że zakupy stały się dla nich zbyt bezosobowym doświadczeniem, i że niepokoi je zależność od sklepowych algorytmów, które dyktują ich wybory zakupowe. 57 proc. martwi się, że nadmierna personalizacja oferty ogranicza ich szanse na odkrycie nowych produktów. Ale jak twierdzą analitycy McCann Worldgroup, stanowi to jednocześnie szansę dla sprzedawców oferujących nowe produkty, gdyż ponad 66 proc. badanych deklaruje, że poszukuje podczas zakupów inspiracji. Robiący zakupy oczekują wręcz ludzkiego i osobistego podejścia, w miejsce personalizacji bazującej na algorytmach.

Jednocześnie 71 proc. badanych chciałoby np. skorzystać z interaktywnych paneli pozwalających na przymierzanie ubrań bez potrzeby przebierania się. Zaznaczają jednak, że ciągle zależy im na autentycznej relacji ze sprzedawcą.

49 proc. konsumentów spośród tych, którzy robili zakupy mobilne w ciągu ostatnich 6 miesięcy, wyobraża sobie siebie robiących zakupy wyłącznie w ten sposób. 70 proc. konsumentów deklaruje, że komórki i tablety są dobre do przeglądania produktów, ale nie do robienia za ich pomocą faktycznych zakupów.


Badanie zostało przeprowadzone przez McCann Truth Central, komórkę badawczą McCann Worldgroup. Bazuje ono na kwestionariuszu ilościowym wypełnionym przez ponad 10 000 osób z 11 krajów na świecie, wspartym dodatkowymi badaniami jakościowymi.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10756

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane