Badanie: Biedronka siecią handlową najczęściej obecną w mediach

Autor: pr 23 listopada 2016 11:09

Z tegorocznego badania Top Marka wynika, że prasa nadal stanowi podstawowy nośnik informacji wykorzystywany przez większość brandów i wpływa na kreowanie ich wizerunku. Raport objął doniesienia medialne, które ukazały się od 1 lipca 2015 roku do 30 czerwca 2016 roku i dotyczyły najczęściej opisywanych branż, w tym sieci handlowych. Wśród nich palmy pierwszeństwa po raz kolejny nie oddała marka Biedronka. Oczko niżej znalazło się Tesco, a za nim Carrefour.

W social media liderem zostało Tesco. Przewaga sieci handlowej jest miażdżąca – odnotowano ponad dwa razy więcej publikacji niż o drugim brandzie – Lidlu oraz ponad trzy razy więcej niż o Biedronce.

Poddane analizie teksty dotyczyły najpopularniejszych marek z 11 branż, które najczęściej występowały w prasie. W badaniu przeanalizowano prawie 18 mln publikacji, w tym 307 tys. tekstów prasowych, 1,7 mln materiałów internetowych oraz 15,6 mln wpisów i komentarzy z social media.

Po raz drugi badanie Top Marka analizuje wzmianki, które pojawiły się w wybranych serwisach społecznościowych: na Facebooku, Twitterze, YouTube i po raz pierwszy z Instagrama. – Wzrost znaczenia social media nie pozostaje bez wpływu na rozwój badania, dzięki czemu raport obejmuje z roku na rok coraz większą część rynku mediów – informuje Marcin Szczupak, kierownik działu raportów medialnych Press-Servcie Monitoring Mediów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11439

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane