REKLAMA
REKLAMA

Badanie: Co drugi Polak za zakupy w Internecie płaci gotówką

Autor: pr 3 sierpnia 2016 11:07

Z danych spółki Lizard Media wynika, że prawie co drugi Polak w pierwszej połowie 2016 roku za zakupy w Internecie płacił gotówką przy odbiorze.

REKLAMA

Jak wynika z badania Gemius “E-Commerce w Polsce 2016” 48 proc. polskich internatów tj. około 12 mln osób, robi zakupy w Internecie. Sklepy online oferują szeroki wachlarz możliwości płatności za zakupy; przelewy bankowe, platformy płatności online np. PayU, DotPay, Przelewy24, płatności kartą oraz PayPal, zwykle dostępna jest również płatność gotówką przy odbiorze. Z analizy Lizard Media wynika, że z tej ostatniej możliwości korzysta bardzo duża liczba polskich konsumentów. 42 proc. transakcji spośród 70 tys. uwzględnionych w analizie, to płatności przy odbiorze, najczęściej gotówką. W sklepach branży sportowej to aż 43 proc. wszystkich płatności, w branży jubilerskiej 44 proc., a w sklepach hobbystycznych nawet 55 proc. Co ciekawe najrzadziej z opcji płatności przy odbiorze korzystają konsumenci sklepów branży szkła dekoracyjnego i użytkowego, z których znacząca liczba to osoby 50+.

- Ta rozbieżność pomiędzy stale rosnącą liczbą kupujących w sklepach online, a coraz częściej wybieraną opcją płatności przy odbiorze bardzo zastanawia - mówi Paweł Biliński, UX manager spółki Lizard Media. - Z pewnością nie chodzi tu o barierę technologiczną, gdyż nowoczesne sklepy internetowe udostępniają wiele wygodnych opcji płatności online - dodaje Paweł Biliński. 

Wyniki badania są tym bardziej zaskakujące, że wszystkie analizowane transakcje dokonane były w sklepach internetowych w których użytkownicy musieli zalogować się i podać swoje dane, a nie serwisów pośredniczących takich jak Allegro, czy OLX (wcześniej Tablica.pl).

Dlaczego kupując przez Internet płacimy przy odbiorze?

W rozmowach z naszymi klientami (sklepami online) wyodrębniliśmy kilka najbardziej prawdopodobnych wytłumaczeń tego zjawiska - mówi Marcin Wieczorek, Design Manager w Lizard Media. - Myślę, że to ważny temat do zbadania i w najbliższym czasie przeprowadzimy badanie jakościowe tego zjawiska - dodaje Marcin Wieczorek.

Wśród najczęściej wymienianych przyczyn znalazły się: chcemy obejrzeć produkt fizycznie, zanim za niego zapłacimy; robimy zakupy dla innej osoby, która płaci przy odbiorze; w danej chwili nie mamy pieniędzy na koncie bankowych; w czasie zakupów online z jakiegoś powodu nie chcemy logować się do bankowości internetowej ponieważ np. ktoś mógłby zobaczyć nasze hasła; w czasie zakupów nie mamy dostępu do tokena, kodów do transakcji lub telefonu, aby odebrać kod autoryzacyjny z banku;
nie chcemy, aby transakcja była widoczna w historii transakcji konta lub karty.

Ponieważ analiza dotyczy dużych, renomowanych sklepów online, które mają również rozbudowaną sieć sklepów fizycznych, wykluczyć należy element braku zaufania klientów do sklepu, że towar nie zostanie wysłany.

 

 

  • RafalCh. 2016-08-05 15:22:04

    Bardziej jest prozaiczna kwestia płacenia gotówka u kuriera. Niestety ta część klientów nie potrafi obsługiwać płatności... Przykład. Ograniczenia mentalne i percepcyjne. Klienci nie rozumieją że płatność przelewem bankowym można wykonać tak samo płacąc poprzez na przykład przelewy24.pl

    Doświadczam tego codziennie prowadząc sklep internetowy. Nie ważny wiek i nie ważny teren z jakiego pochodzi klient.

    Pełna obawa, że płaci klient w jakiś dla niego nie zrozumiały sposób i sklep otrzymuje jego pieniądze. Druga sprawa bardzo ważna, klienci nie czytają, klikają i nie patrzą co i jak. na 10 transakcji 5 jest z błędnymi sposobami płatności.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13077

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA