Badanie: Do galerii handlowych chodzimy głównie po ubrania

Autor: dlahandlu.pl/pr 17 grudnia 2014 13:41

Niemal połowa klientów odwiedza galerie handlowe, by kupić ubrania, a 31 proc. z góry wie, w którym konkretnie sklepie zrobi zakupy odzieżowe. To jeden z wniosków raportu opracowanego przez Wills Integrated na podstawie badań wrocławskiego rynku galerii handlowych.

Dla 18 proc. osób nadrzędnym celem jest shopping odzieżowy, a dla 12 proc. zakupy na specjalne okazje (czyli np. święta, urodziny etc.). Tylko 12 proc. klientów udaje się do centrum handlowego, by coś przekąsić, zjeść szybki lunch, czy wypić kawę, a jeszcze mniej bo 7 proc. na obiad, czy kolację. Dla 9 proc. głównym celem są zakupy spożywcze.

- Wrocławski rynek handlu wielkopowierzchniowego jest najbardziej nasyconym rynkiem w kraju w przeliczeniu metrów kwadratowych na jednego mieszkańca. Dlatego to tutaj stosunkowo najłatwiej zaobserwować, w jaki sposób centra handlowe walczą o klienta i jak pozycjonują się wobec siebie - mówi Wiktor Pastucha z firmy Wills Integrated, autor raportu. - Jak pokazują wyniki badań, pomimo tego, że galerie handlowe próbują stać się częścią „trzeciego miejsca" (the third place), czyli miejscem oddzielającym dom (first place) od pracy (second place) i przyciągać klientów szerokim spektrum usług, to połowa klientów wciąż odwiedza je przede wszystkim po to, by kupić ubrania.

- Wyniki badań pokazują, że na jednym biegunie są takie galerie, które klienci odwiedzają praktycznie tylko w jednym celu i są to właśnie zakupy odzieżowe, a na drugim galerie najbardziej uniwersalne, do których przychodzimy by załatwić wiele spraw - dodaje Wiktor Pastucha.

Badania na podstawie, których przygotowano raport przeprowadzone zostały w sierpniu br. Przedmiotem analizy było osiem największych centrów handlowych we Wrocławiu: Pasaż Grunwaldzki, Magnolia Park, Futura Park, Galeria Handlowa Sky Tower, Arkady Wrocławskie, Renoma, Bielany Park Handlowy i Galeria Dominikańska.

Wills Integrated to wrocławska firma specjalizująca się w strategicznym zarządzaniu wizerunkiem firm i instytucji oraz pozycjonowaniu marek na rynku.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11733

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane