Badanie: Dzieci współdecydują o zakupie mebli czy wyborze miejsc na wakacje

Autor: dlahandlu.pl 6 października 2016 12:15

Jak wynika z tegorocznych badań “Kids’ Power”, które przeprowadziła agencja IQS dzieci to
współdecydenci, coraz bardziej na równi z dorosłymi. Przywykliśmy już, że decydują o wyborze butów, ubrań, plecaków czy roweru dla siebie. Jednak coraz więcej kobiet twierdzi, że ich dzieci mają także spory wpływ na zakup dodatków wyposażenia wnętrz, miejsc na wakacje, czy mebli (odpowiednio 49,4%, 41,9% oraz 34,6%).

- Dzieci mają coraz więcej praw, coraz mniej obowiązków – to jeden z kluczowych wniosków
badania „Kids’ Power”. - Decyzję o wyborze miejsca na posiłek w 13% podejmuje dziecko – mówi Katarzyna Krzywicka – Zdunek z IQS, który jest partnerem badawczym Family Thinking Forum.
48% dzieci w wieku 11-16 lat dostaje regularne kieszonkowe. Procent ten w porównaniu z poprzednim badaniem urósł. Spada jednocześnie odsetek dzieci, które dostają pieniądze w zależności od swoich potrzeb. Większość musi nauczyć się gospodarować otrzymaną kwotą. – Rośnie liczba dzieci, które dysponują własnymi pieniędzmi, zarobionymi podczas prac dorywczych. Już 15% matek dzieci w wieku 15-16 lat twierdzi, że ich dzieci w ten sposób pozyskują pieniądze na swoje potrzeby – dodaje Błasiak. 

Chęć zarobkowania to w dużej mierze wynik rosnących potrzeb młodzieży w wieku gimnazjalnym. To już nie tylko potrzeba modnego ubrania się, czy wyjścia z kolegami. Sporo w wydatkach ważą gadżety technologiczne, takie jak telefon, komputer, konsola czy gry. - Posiadanie tych przedmiotów to dla nastolatka “być albo nie być” w grupie rówieśniczej – zarówno w poczuciu jego samego, jak i jego rodziców. Przekonanie o tym, że nie można odstawać, bo w przeciwnym razie zostanie się wyrzutkiem, jest bardzo silne. Rodzice, choć deklaratywnie piętnują dążenie dzieci do niemal bezwzględnego zaspokajania potrzeb za pomocą pieniędzy, często ulegają, ponieważ obawiają się o pozycję dziecka w grupie. Poza tym sami nastolatkowie, którzy zbierają pieniądze na większe wydatki, najczęściej przeznaczają je na nowy smartfon (33%) i/lub nowy komputer (27%) – podsumowuje Dorota Peretiatkowicz z IQS.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10993

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane