Badanie: Gazetka handlowa skuteczniejsza niż reklama telewizyjna czy polecenie znajomych

Autor: www.dlahandlu.pl 4 lipca 2016 11:29

Niezmiennie, największym wabikiem promocji dla kupujących jest obniżka ceny. Okazuje się, że według preferencji respondentów aż 57% z nich uważa obniżkę ceny pojedynczego produktu za najbardziej atrakcyjną formę promocji. Bon zakupowy, oferty typu „30% gratis", czy „kup jeden, drugi 50% taniej" są dla klientów również bardzo atrakcyjne, ponieważ gratyfikacja nie jest odsunięta w czasie (rodzaj promocji zależy od kategorii produktowej). Polacy zdecydowanie preferują takie promocje, które przynoszą natychmiastową korzyść i jednocześnie nie wymagają podejmowania żadnych dodatkowych czynności - wynika z badania Open Research.

Jeśli uzyskanie rabatu zależy na przykład od wypełnienia odpowiedniego kuponu, czy wzięcia udziału w konkursie, w którym nagroda nie jest gwarantowana, nie jesteśmy już tak chętni do brania udziału. To dlatego udział w konkursie z nagrodami za zakup produktu jest atrakcyjny tylko dla 13% kupujących.

Warto zauważyć, że z raportu "Skuteczność Promocji 2016" wynika pewna zależność odnośnie płci. Kobiety istotnie częściej niż mężczyźni są zachęcone do zakupów dzięki kartom stałego klienta czy zbieraniu punktów, które będzie można wymienić na dalsze nagrody

Sieci handlowe prześcigają się w organizowaniu różnych ofert promocyjnych. Lidl oraz Biedronka organizowały w ostatnim czasie promocje 100 produktów za 2 złote. Biedronka wcześniej organizowała również loterię paragonową, w której do wygrania były cenne nagrody. Sieć Carrefour zorganizowała ostatnio promocję, w której przy zakupie jednego produktu drugi można było kupić za 1zł.

Promocje wciąż wydają się wyjątkowo atrakcyjnymi okazjami. Można odnieść nawet wrażenie, że sieci i producenci FMCG zapętliły się w oferowaniu promocji i testowaniu różnych ich form. Od obniżki ceny pojedynczego produktu lub możliwości zakupu drugiego produktu w obniżonej cenie przez inne formy takie jak loterie czy konkursy z cennymi nagrodami czy bony do wykorzystania na kolejny zakup po zbieranie punktów na karcie programu lojalnościowego. Jak się w tym nie pogubić? Które z form promocji są najbardziej atrakcyjne dla klientów i skuteczne? Okazuje się, że klienci najczęściej koncentrują się na cenach i szukają coraz lepszych okazji zakupowych.

Często marketerzy zastanawiają się w jakich mediach warto umieszczać informację o promocji w danej sieci sklepów aby skłonić potencjalnych klientów do wizyty. Wyniki badania najbardziej preferowanych źródeł promocji zachęcających do wizyty w sklepie mogą jednak zaskakiwać. Z wspominanego raportu "Skuteczność Promocji" wynika bowiem, że klientów najbardziej zachęca do wizyty w sklepie zakupów tradycyjna gazetka reklamowa danego sklepu. Ponad 40% osób, korzystających z promocji, ma wcześniej kontakt z gazetką sklepową. Gazetka jest znacznie bardziej skuteczna niż reklama telewizyjna, internetowa, czy polecenie znajomych.

  • Greg 2016-07-04 14:12:27

    Skutecznośc a efektywność to ogromna różnica. Nie mamy w ogóle informacji o nakładach

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10467

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane