REKLAMA
REKLAMA

Badanie Gemiusa: Przy e-zakupach liczą się koszty dostawy

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 3 lipca 2014 10:05

Gdyby koszty dostawy były niższe, produkty tańsze, a e-sklepy oferowałyby więcej zniżek, sprzedaż w sieci wzrosłaby. Jak wynika z badań, cena, jaką e-klient musi płacić za dostarczenie zakupów, jak i cena produktów oraz oferowane rabaty mają wpływ na to, jak często dokonuje zakupu online. Na te czynniki wskazali klienci, którzy korzystają z oferty e-sklepów (odpowiednio 69, 62 i 61 proc. z nich) - czytamy w raporcie Gemiusa.

REKLAMA
- Konsument ma świadomość, że na cenę ostateczną zakupów składa się nie tylko cena produktu, ale również koszt wysyłki. Niejednokrotnie sumaryczna kwota nie jest tak bardzo atrakcyjna jak wydawało się na początku i klient decyduje się na zakup w tradycyjnym sklepie ” komentuje Patrycja Sass-Staniszewska, członek zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej.

” Jest to dowód na to, że konsument ma coraz większą wiedzę i świadomość mechanizmów rządzących sprzedażą internetową. A to stawia kolejne wyzwanie wirtualnym sprzedawcom ” dodaje Staniszewska.

Z kolei wysokie koszty dostawy, zbyt długi czas oczekiwania na przesyłkę oraz trudności ze znalezieniem poszukiwanego produktu to problemy, z którym e-klienci spotkają się najczęściej. Wskazało na nie odpowiednio 48, 37 i 24 proc. internautów, którzy korzystają z serwisów oferujących zakupy w sieci.

” Istotną rolę w e-handlu odgrywa dostawa, z którą to wiążą się dwa najczęściej wskazywane przez kupujących w internecie problemy ” mówi Marek Cynowski, pełnomocnik ds. e-commerce Poczty Polskiej.

” Z perspektywy sprzedających istotnym jest tutaj świadomy wybór nie tylko partnera, któremu powierzy dostarczenie przesyłek, ale także portfolio oferowanych usług, obejmujące zarówno przesyłki efektywne pod kątem kosztów, jak i czasu dostawy ” dodaje Cynowski.

Badania pokazują, że jedna czwarta e-konsumentów nigdy nie spotkała się z żadnym problemem robiąc zakupy online (24 proc.).

Celem badania było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Badanie zostało zrealizowane przy pomocy ankiet CAWI na grupie 1500 internautów powyżej 15 roku życia. Dane zebrano między 26 lutego a 7 marca 2014 roku.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12493

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA