Badanie: Jak Amazon zmieni przyzwyczajenia zakupowe polskich konsumentów?

Autor: dlahandlu.pl 13 czerwca 2017 11:47

Badanie: Jak Amazon zmieni przyzwyczajenia zakupowe polskich konsumentów? fot. shutterstock

Czy Amazon to przyszłość w Polsce? Z badania firmy PwC wynika, że w tej chwili korzysta z niego tylko 13 proc. Polaków, a na świecie jest to ponad połowa ankietowanych. Platformie warto przyjrzeć się jednak zwłaszcza z punktu widzenia sprzedawców i możliwości, które ona im oferuje.

33 proc. badanych w Polsce stwierdziło, że rzadziej zaglądają do sklepów detalicznych odkąd zaczęli korzystać z Amazona (28 proc. takich odpowiedzi globalnie). 

26 proc. badanych w Polsce sprawdza ceny w serwisie Amazon, podczas gdy globalnie aż 47 proc. ankietowanych udzieliło takiej odpowiedzi. 

Ciekawie wygląda kwestia zakupów tylko w serwisie Amazon: w naszym kraju aż 22 proc. badanych udzieliło takiej odpowiedzi (10 proc. globalnie).

22 proc. polskich konsumentów uważa, że ich zachowania konsumenckie nie zmieniły się pod wpływem zakupów w serwisie Amazon (23 proc. globalnie).

17 proc.badanych w Polsce stwierdziło, że rzadziej zaglądają do innych sklepów internetowych odkąd zaczęli korzystać z Amazona (18 proc. takich odpowiedzi globalnie).

 11 proc. badanych w Polsce rozpoczyna poszukiwanie produktów od serwisu Amazon (aż 39 proc. globalnie).

9 proc. badanych w Polsce stwierdziło, że nie robi już zakupów w tradycyjnych w sklepach tradycyjnych (5 proc. globalnie).

Badanie zostało przeprowadzone w 32 państwach wśród 24 471 ankietowanych. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10715

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane