PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Badanie: Już co drugi e-klient robi zakupy w sieci kilka razy w miesiącu

Autor: dlahandlu.pl 28 października 2016 13:27

Zakupy w sieci powszednieją, a Polacy stali się świadomymi, pewnymi siebie e-konsumentami. To główny wniosek, jaki można wysnuć z analizy wyników badań, jakie od trzech lat cyklicznie realizuje serwis zakupowy Ceneo.pl we współpracy z agencją badawczą TNS Polska. Trzy lata temu zakupy w sieci kilka razy w miesiącu robił co trzeci e-klient, obecnie już co drugi. Przynajmniej raz w tygodniu na wirtualne zakupy wybiera się co dziesiąty z nas. Odsetek ten niemal dwukrotnie wzrasta (do 18 proc.) w przypadku mieszkańców średnich i większych miast.

REKLAMA

Jak wygląda nasze poczucie bezpieczeństwa i zaufanie do tej formy zakupów? Również od lat systematycznie rośnie. W październiku 2016 już 64 proc. internetowych klientów było zdania, że są one tak samo bezpieczne lub bezpieczniejsze od tradycyjnych zakupów.

Przed dwoma laty odsetek ten był niższy aż o 10 punktów procentowych. Zaskoczeniem może być fakt, że wśród nastolatków (15 - 19 lat) odsetek uznających e-zakupy za mniej bezpieczne od tradycyjnych jest nieco wyższy niż w starszych pokoleniach (45% wobec 31% wśród ogółu). Dla najmłodszego pokolenia świat online to świat znany od urodzenia. Ich zwiększona nieufność wynika
zapewne z większej świadomości możliwych zagrożeń związanych z przekazywaniem danych osobowych i przepływem informacji wrażliwych w sieci. Nie oznacza to, że negują tę formę zakupów – podchodzą do niej z głową, w sposób świadomy i wymagający, i w ten sposób, nawet pośrednio, edukują otoczenie i wpływają na budowanie jeszcze wyższego poziomu bezpieczeństwa.

Miejscem, w którym najczęściej robimy zakupy, jest nasz własny dom. Tak przyznaje 94% internautów. Zarówno praca (4%), domy bliskich i przyjaciół (2%), a także miejsca publiczne (0%) są w tym zestawieniu absolutnie zdeklasowane. Najwięcej internetowych transakcji zawieranych jest w poniedziałek, najmniej w piątek i sobotę. Niedziela (o której tak ostatnio głośno w kontekście zakupowym) to piąty pod względem popularności zakupowy dzień w sieci.

Nie oznacza to, że przebywając w domowym zaciszu korzystamy podczas zakupów tylko z komputerów i laptopów. Są oczywiście nadal popularne (laptopów w tym celu używa niemal 75% internautów, komputerów stacjonarnych – 45%, o 1/5 mniej niż dwa lata temu) - jednak z roku na rok ich udział maleje, zastępowany przez dynamicznie rosnący odsetek urządzeń mobilnych: smartfonów i tabletów. Tylko w przypadku smartfonów ich udział urósł w ciągu ostatniego roku aż dwukrotnie – z 21 do 42%, i niemal zrównał się z popularnością komputerów stacjonarnych. Podobnie jest z tabletami: w 2016 roku korzystało z nich podczas zakupów prawie 20% internautów, podczas gdy w roku 2014 - zaledwie 8%. Z urządzeń mobilnych w szczególności korzystają osoby młodsze – 61% nastolatków oraz 54% dwudziestolatków.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6234

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA