REKLAMA
REKLAMA

Badanie: Klienci wybierają promocje, które dają natychmiastową korzyść

Autor: Agata Matuszewska, Open Research dla dlahandlu.pl 6 października 2014 09:55

Badanie: Klienci wybierają promocje, które dają natychmiastową korzyść

Można odnieść wrażenie, że sieci i producenci FMCG zapętliły się w oferowaniu promocji i graniu ceną, ponieważ klienci najczęściej koncentrują się na cenach i szukają coraz lepszych okazji zakupowych. Jednak promocja promocji nierówna. Z badania przeprowadzonego przez Open Research wynika, iż najbardziej atrakcyjną formą promocji jest ta, która daje natychmiastową korzyść.

REKLAMA
Jak mówi Agata Matuszewska, ekspert ds. badań rynku z firmy Open Research „gazetka promocyjna jest najczęstszym driverem zachęcającym konsumentów do wizyty w sklepie." Prawie 75 procent badanych deklaruje, że to właśnie oferty z gazetek są dla nich największą zachętą do zakupów. Nieco niżej plasują się reklamy telewizyjne oraz informacja o promocji w internecie, na które to media wskazała 1/3 badanych. Najmniejszy wpływ na odbiorców według sondażu przeprowadzonego przez Open Research mają media społecznościowe. Wydaje się, że to zjawisko może być spowodowane faktem, iż na portalu takim jak Facebook konsumenci nie szukają reklam, co więcej - nawet ich one drażnią.
Badania ukazały różnice między kobietami a mężczyznami, jeśli chodzi o to co zachęca ich do wizyty w sklepie. Mężczyźni częściej niż kobiety przy wyborze sklepu sięgając po gazetkę promocyjną. Jaki z tego wniosek? Agata Matuszewska zauważa: „Warto umieszczać w gazetkach produkty stricte męskie, które zwiększą procent mężczyzn odwiedzających dany sklep".

Nasza wizyta w sklepie zależy nie tylko o sposobu, w jaki zostaną nam zaprezentowane produkty. Duży wpływ mają na nas różnego rodzaju gratyfikacje, towarzyszące zakupom. Oczywiście niezmiennie, największym wabikiem jest obniżka cen. Promocje wciąż wydają nam się wyjątkowo atrakcyjnymi okazjami. Jak zauważa Agata Matuszewska, bon zakupowy, oferty typu „30% gratis", czy „kup jeden, drugi 50% taniej" są dla klientów bardzo atrakcyjne, ponieważ gratyfikacja nie jest odsunięta w czasie (rodzaj promocji zależy od kategorii produktowej). Wolimy takie promocje, z których możemy skorzystać od razu i które nie wymagają od nas podejmowania dodatkowych czynności. Jeśli uzyskanie rabatu zależy na przykład od wypełnienia odpowiedniego kuponu, czy wzięcia udziału w konkursie, w którym nagroda nie jest gwarantowana, nie jesteśmy już tak chętni do brania udziału.

Warto zauważyć, że z sondażu przeprowadzonego prze Open Research wynika pewna zależność odnośnie płci. Kobiety zdecydowanie częściej zwracają uwagę na promocję „większą ilość produktu w tej samej cenie. Również częściej niż mężczyźni są zachęcone do zakupów dzięki kartom stałego klienta, prezentom, czy zbieraniu punktów, które będzie można wymienić na dalsze nagrody.
Dlaczego tak jest? Agata Matuszewska wyjaśnia: „Kobiety lubią prezenty - nie tylko w życiu, lecz także w odniesieniu do promocji. Chętniej wybiorą produkt, który ma więcej produktu w tej samej cenie, czy też jakiś gadżet. Częściej zbierają punkty oraz posiadają karty lojalnościowe." Mężczyźni z kolei większą uwagę zwracają na konkretne korzyści finansowe, które będą mogli wykorzystać przy następnych zakupach. Wynika z tego, że dla mężczyzn, gratyfikacja, nawet jeśli odsunięta w czasie, ale pewna, jest zachętą.

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12967

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA