REKLAMA
REKLAMA

Badanie PBS: Stacje paliw zlokalizowane przy hipermarketach wybiera tylko 1 proc. Polaków

Autor: www.dlahandlu.pl 23 października 2013 10:56

Według najnowszego badania PBS Polacy częściej wybierają rodzime sieci stacji paliw niż zagraniczne. W tym roku wybierało je 40 proc. Polaków (29 proc. w 2012 r.). Zagraniczne stacje to wybór 32 proc. respondentów (31 proc. w zeszłym roku). Na stacjach benzynowych zlokalizowanych przy hiper- i supermarketach tankuje tylko 1 proc. Polaków (w zeszłym roku również był to tylko 1 proc.), inne stacje wskazało również 1 proc. badanych.

REKLAMA
Orlen jest najpopularniejszą stacją benzynową w Polsce, ze stacji tej marki korzysta 33% Polaków. Tym samym sieć deklasuje konkurencję - kolejna stacja w rankingu PBS to 20% korzystających z niej Polaków, trzecia - już tylko 12%. Ponadto wielu jest lojalnych użytkowników lidera sondażu PBS - 40% klientów Orlenu wybiera tylko tę stację. Żadna inna marka nie osiągnęła takiego wyniku w gronie swoich klientów.

Badanie PBS wykazało, że Polacy są lojalnymi konsumentami paliw - blisko połowa osób korzystających z usług stacji paliwowych odwiedza tylko jedną sieć stacji (47%), a co trzecia osoba wybiera stacje jedynie dwóch sieci.

PBS sprawdził także zadowolenie z usług poszczególnych stacji. Liderem tego rankingu satysfakcji został Shell.

Według stanu na 30 września 2013 r. sieci sklepowe miały 164 stacje (160 na koniec 2012 r.), PKN Orlen - 1 766 (w tym pod logo Bliska 399), Grupa Lotos - 416 (w tym pod logo Optima - 127), koncerny zagraniczne - 1419, niezależni operatorzy - około 2 940. Łącznie na koniec września w Polsce funkcjonowało 6 705 stacji paliw.  


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13514

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA