Badanie: Ponad 57 proc. Europejczyków nie chce wycofania gotówki

Autor: dlahandlu.pl 19 lipca 2016 11:32

Jak pokazują badania paysafecard aż 57,5 proc. badanych Europejczyków nie chce wycofania gotówki – tylko w Polsce wypowiedziało się tak aż 54,8 proc. respondentów. Trend jest szczególnie widoczny wśród młodego pokolenia. Z drugiej strony, te same osoby zapytano czy spróbowałoby produktu oferującego zalety realnej gotówki w cyfrowym środowisku – aż 82 proc. badanych odpowiedziało twierdząco.

Od kilku lat trwa w Europie debata nad przyszłością gotówki. Zwolennicy likwidacji mimo wielu dobrych argumentów zapominają o najważniejszym – opinii obywateli i konsumentów, którzy mają prawo do wyboru preferowanego przez nich sposobu płatności. Gotówka jest dla wielu osób symbolem łączącym w sobie dwie niezwykle istotne idee: swobodę i bezpieczeństwo. Dopóki płatności bezgotówkowe nie będą zapewniać tych aspektów, nie będziemy mogli mówić o wycofaniu z obrotu realnych pieniędzy.

- Przy dokonywaniu transakcji to jej pewność jest fundamentalna. Obecnie żadna z form płatności alternatywnych dla gotówki nie jest w stanie zapewnić 100% gwarancji bezpieczeństwa w trakcie rozliczania. Największe obawy związane są z ochroną danych osobowych. W trakcie cyfrowego przepływu środków następuje również wymiana informacji pomiędzy bazami danych na temat osoby jej dokonującej. Niedostateczny poziom zabezpieczeń po jednej ze stron może skutkować wyciekiem wrażliwych danych z potencjalną szkodą dla płacącego. Nie dostrzegam realnej możliwości całkowitej eliminacji gotówki dopóki problem bezpieczeństwa informacji nie zostanie rozwiązany – mówi Udo Müller, dyrektor generalny paysafecard.

Kolejnym istotnym argumentem przeciw wycofaniu gotówki jest swoboda jaką zapewnia. Przy cyfrowym sposobie rozliczenia praktycznie zawsze pozostaje ślad po transakcji, a dane odnośnie działań i preferencji są skrzętnie gromadzone. Same w sobie nie stanowią zagrożenia dla płacących, co więcej, mogą być wykorzystane dla poprawy jakości i szybkości płatności. Niestety, są również pokusą dla firm i instytucji pragnących wykorzystać wiedzę na nasz temat do kreowania potrzeb i wywierania wpływu na nasze preferencje. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10456

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane