Badanie: Serwisy płatności zyskują na znaczeniu

Autor: Gemius/dlahandlu.pl 17 czerwca 2014 10:28

Korzysta z nich blisko połowa więcej internautów niż w zeszłym roku, a dla ponad jednej trzeciej e-klientów są one najwygodniejsze w użyciu ” wynika z raportu przygotowanego przez firmę Gemius dla e-Commerce Polska.

Jak wynika z badania najczęstszą metodą płatności za produkty nabywane online są serwisy, które umożliwiają płatności przez internet. Tę metodę wybiera 37 proc. internautów (26 proc. przed dwoma laty) kupujących w sieci. Popularnymi metodami są również internetowe przelewy bankowe (korzysta z nich 28 proc. internautów, czyli tyle samo, co przed rokiem) oraz płatność gotówką przy odbiorze u kuriera (ten sposób wybiera 21 proc., czyli o 8 pp mniej niż przed rokiem).

 

” Serwisy płatności zyskują na znaczeniu. W PayU zauważamy, że z roku na rok coraz mniej użytkowników płaci za e-zakupy przez tradycyjną bankowość internetową czy też gotówką przy odbiorze. Internauci coraz chętniej wybierają szybkie e-przelewy i karty płatnicze, ponieważ jest to dla nich duży komfort oraz gwarancja bezpiecznej transakcji. Biorąc pod uwagę wzrost popularności urządzeń mobilnych, z których korzystamy robiąc zakupy, rynek płatności powinien rozwijać się w taki sposób, by płatność była równie łatwa do wykonania z poziomu komputera czy tabletu, jak i telefonu ” komentuje Wojciech Czajkowski, dyrektor zarządzający PayU Polska.

Jego zdaniem odpowiedzią na taką potrzebę konsumentów są płatności na jedno kliknięcie czy tapnięcie, zarówno te kartowe, jak i e-przelewy. - Wówczas przybywać będzie zwolenników płatności elektronicznych oraz rosnąć liczba transakcji zawieranych przez osoby, które już aktywnie korzystają z e-handlu - przekonuje Czajkowski.

Okazuje się, że wirtualne płatności są najpopularniejsze wśród mężczyzn (38 proc. z nich wybiera tę właśnie metodę), ludzi młodych tj., w wieku pomiędzy 24 a 35 rokiem życia (46 proc.) oraz wśród osób z wykształceniem wyższym (48 proc.).

Celem badania było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Badanie zostało zrealizowane przy pomocy ankiet CAWI (ang. Computer-Assisted Web Interview) na grupie 1500 internautów powyżej 15 roku życia. Dane zebrano między 26 lutego a 7 marca 2014 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10924

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane