Badanie: Siedmiu na dziesięciu detalistów zainwestuje w Internet Rzeczy

Autor: pr, dlahandlu.pl 20 kwietnia 2017 11:25

Niemal 70 proc. osób decyzyjnych w branży retail jest gotowe na przeprowadzanie zmian wymaganych do wprowadzenia Internetu Rzeczy, a 65 proc. planuje do 2021 r. zainwestować w technologie automatyzacji służące do zarządzania zapasami i zapewnienia zgodności w obszarze planogramu - wynika z badania firmy Zebra Technologies Corporation „2017 Retail Vision Study”.

Według badania do 2021 r. niemal 80 proc. detalistów będzie w stanie personalizować wizyty w sklepie, ponieważ większość z nich będzie wiedziała, kiedy konkretny klient jest w placówce. Posłużą do tego takie technologie, jak mikrolokalizowanie, które pozwalają sprzedawcom detalicznym rejestrować więcej danych i bardziej dokładne informacje o zachowaniu klientów.
Detaliści starają się zapewnić klientom jednolite wrażenia zakupowe – 78 proc. podaje, że integracja handlu elektronicznego z zakupami w sklepie ma duże lub kluczowe znaczenie.
W celu skrócenia kolejki przy kasach, sprzedawcy detaliczni planują zainwestować w urządzenia mobilne umożliwiające samodzielne skanowanie, kioski i tablety, które zapewnią dodatkowe opcje płacenia za zakupy. 87 proc. detalistów wdroży do 2021 roku mobilne urządzenia kasowe (MPOS), co pozwoli im przyjmować płatności kartami kredytowymi lub debetowymi w dowolnym miejscu sklepu.
73 proc. respondentów twierdzi, że zarządzanie dużymi zbiorami danych (Big Data) ma istotne lub kluczowe znaczenie dla ich działalności. Do 2021 r. co najmniej 75 proc. detalistów planuje inwestycję w analitykę predykcyjną oraz analitykę oprogramowania, żeby zapobiegać stratom oraz zapewnić optymalizację cen, a także kamery i analitykę wideo do celów operacyjnych i zwiększania jakości obsługi klienta.
57 proc. respondentów uważa, że technologie automatyzacji ukształtują branżę do 2021 r., pomagając detalistom w takich obszarach jak pakowanie i wysyłka zamówień, śledzenie zapasów, sprawdzanie poziomu zapasów w sklepie i asystowanie klientom w szukaniu towarów.

- Zmienia się każdy aspekt handlu detalicznego, od korytarzy w magazynie po półki w sklepie, a detaliści wprowadzają te zmiany, żeby lepiej służyć klientom. Badanie „2017 Retail Vision Study” pokazuje, że sprzedawcy detaliczni planują spełniać i wyprzedzać oczekiwania klientów dzięki nowemu poziomowi personalizacji, szybkości i wygody. Zebra chce pomóc detalistom w rozwoju i mierzeniu się z wyzwaniami w tym zmieniającym się krajobrazie poprzez dostarczanie produktów i rozwiązań, które umożliwiają realizację skutecznej strategii wszechkanałowej z lepszym wglądem w działalność sklepu, personel, zapasy i dostawy - komentuje Peter Friedel, Director Retail DACH and East, Zebra Technologies

W badaniu wzięło udział niemal 1700 osób decyzyjnych z branży retail z Ameryki Północnej, Ameryki Łacińskiej, Azji i Pacyfiku, Europy oraz Bliskiego Wschodu. Respondenci reprezentowali szeroką gamę segmentów handlu detalicznego, w tym sklepy specjalistyczne, domy towarowe, sklepy odzieżowe, supermarkety, sklepy z elektroniką, sklepy remontowo-budowlane oraz apteki. Badanie zostało przeprowadzone w 2016 r. w formie wywiadu online przez partnerów badania – firmy Research Now i Qualtrics.

               

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10804

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane