Badanie: Sprzedawcy świadomi złych praktyk, ale zależy im na klientach

Autor: pr/dlahandlu.pl 9 maja 2014 13:34

Sprzedawcy są świadomi faktu, że w Polsce mamy do czynienia z nieetycznymi praktykami sprzedażowymi. Według 84 proc. z nich „Bardzo często sprzedawcy wskazują jedynie na zalety oferowanych produktów lub usług", według 68 proc. - „Często zdarza się, że sprzedawcy wykorzystują niewiedzę klientów w celu ułatwienia sobie sprzedaży produktu lub usługi".

Jednak mimo to nie zgadzają się na potraktowanie tego typu praktyk jako normę, swego rodzaju wymóg obecnych czasów. 76 proc. sprzedawców nie zgadza się ze zdaniem: „Pełna uczciwość wobec klienta, któremu oferuje się usługi lub produkty jest obecnie nieopłacalna".

Powyższe obserwacje przynoszą wyniki badań, jakie dla Polish National Sales Awards (PNSA) przeprowadził instytut Millward Brown w lutym tego roku.
- Z  badania wynika, że świadomości istnienia negatywnych zjawisk w branży sprzedażowej towarzyszy jednocześnie potrzeba utrzymania pozytywnego etosu sprzedawcy, jako osoby godnej zaufania. Sprzedawcy nie chcą zgodzić się na rolę „czarnego charakteru". Spytani o cechy profesjonalnego sprzedawcy w pierwszej kolejności wskazują na „znajomość produktu lub usługi i rynku" (79 proc.) oraz „budowanie długofalowych relacji z klientami" (79 proc. - można było wskazać kilka cech). Znacząco rzadziej wskazują na „wyniki finansowe sprzedaży (36 proc.), czy „znajomość zasad negocjacji" (20 proc.). - komentuje wyniki badań Kuba Antoszewski z Millward Brown.

- Polski konsument jest coraz bardziej dojrzały, świadomy swych potrzeb oraz praw. Aby sprostać jego oczekiwaniom, a także osiągnąć wyniki finansowe, sprzedawca musi wykazać się nie tylko wysokim poziomem merytorycznym, ale także budować relacje oparte na wzajemnym zaufaniu, co oznacza konieczność etycznego postępowania. Wyniki badań pokazują ten trend rynkowy i jego zrozumienie ze strony sprzedawców - dodaje Elżbieta Pełka, prezes Polish National Sales Awards 

  • Asertywny 2014-06-04 05:34:04

    Baju baju. . . Wszędzie dla sprzedawcy liczy się tylko i wyłącznie plan do wykonania. Nie ma planu wykonanego = bezrobocie, bo dziesięciu innych czeka na jego miejsce. Straszenie i wykorzystywanie niewiedzy klienta to chleb powszedni polskiego handlu. Na asertywne postawy świadomego klienta sprzedawcy reagują zirytowaniem i idą w zaparte. Spróbujcie kupić cokolwiek bez ubezpieczenia i dodatkowych akcesoriów w euro rtv agd, to zrozumiećie o czym mówię. Codziennie słyszy się na przykład, że ubezpieczenie kredytu jest obowiązkowe i zawsze jest straszenie zepsuciem.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12737

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane