PARTNER PORTALU Partner portalu: Herosi Polskiej Przedsiębiorczości

Badanie: W sprzedaży bezpośredniej najchętniej kupujemy kosmetyki

Autor: dlahandlu.pl 21 września 2016 10:37

W systemie sprzedaży bezpośredniej najczęściej kupowane są kosmetyki, chemia gospodarcza i środki czystości, a także sprzęt gospodarstwa domowego i usługi telekomunikacyjne - wynika z badania, przeprowadzonego przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w czerwcu br. Najpopularniejszymi firmami, kojarzonymi przez respondentów ze sprzedażą bezpośrednią są: Avon, Oriflame i Amway.

 

Aż 65,7 proc. ankietowanych deklarowało, że korzysta z oferty sektora sprzedaży bezpośredniej. Wśród powodów wskazywali m.in. jakość, często – jak podkreślali – wyższą niż produktów, dostępnych w sklepach, korzystne ceny, możliwość zwrotu i reklamacji produktu bez względu na stopień zużycia oraz częste urozmaicanie oferty nowymi produktami.

Najwięcej ankietowanych, bo aż 76,2 proc. w ten sposób dokonywało zakupu kosmetyków. Dużą popularnością cieszyły się także produkty chemii gospodarczej (20,9 proc.) oraz elektryczny sprzęt gospodarstwa domowego (głównie odkurzacze i roboty – 16,6 proc.), a także usługi telekomunikacyjne (9,2 proc.). Respondenci wybierali także suplementy diety i artykuły dietetyczne (8,7 proc.), naczynia kuchenne (7,4 proc.), biżuterię (4,4 proc.), artykuły i usługi budowlane (3,3 proc.) oraz filtry do wody (2 proc.).

Wśród firm sektora sprzedaży bezpośredniej ankietowani kojarzyli przede wszystkim właśnie z firmami kosmetycznymi: Avon (37,6 proc.), Oriflame (23,3 proc.) oraz Amway (21,9 proc.). A w dalszej kolejności: Zepter, Herbalife, FM Group, Vorverk oraz Mary Kay.

Z badania IBRiS wynika, że niezmiennie od wielu lata sprzedaż bezpośrednia kojarzy się z tymi samymi firmami.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9589

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 923188
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane