PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Badanie: Wino najczęściej kupujemy w dużych sklepach sieciowych

Autor: www.dlahandlu.pl 2 października 2014 10:37

Statystyczny Polak najczęściej pije wino czerwone, półsłodkie w cenie do 30 zł za butelkę. Pija je jako samodzielny alkohol, poza posiłkami (61 proc.), w dodatku napełniając kieliszki okazjonalnie, bo jedynie kilka razy w ciągu roku (35 proc.). Jednak 15 proc. pijących wino w Polsce sięga po nie regularnie - przynajmniej raz w tygodniu, a aż 56 proc. deklaruje picie wina przynajmniej raz w miesiącu - wynika z badania przeprowadzonego przez Millward Brown na zlecenie Lidl Polska.

REKLAMA
Jak pokazują tegoroczne badania, 72 proc. Polaków deklaruje picie alkoholu przynajmniej od czasu do czasu. Na liście najpopularniejszych trunków niezmiennie znajduje się piwo (59 proc. odpowiedzi), wódka (48 proc. odpowiedzi) oraz wino (40 proc. odpowiedzi), przy czym i wino,
i wódka jest rodzajem alkoholu mającym taką samą ilość zdeklarowanych fanów - po 12 proc.

„Napój bogów" kupujemy najczęściej w dużych sklepach sieciowych - super- i hipermarketach. Robi tak aż 65 proc. Polaków. Co czwarty Polak, gdy chce kupić wino, idzie do Lidla.

Firma International Wine & Spirit Research prognozuje, że w 2016 roku konsumpcja wina w Polsce przekroczy 107 mln litrów , aby w 2017 roku, według prognoz Euromonitor International, przekroczyć 140 mln litrów .

Zdecydowana większość badanych, bo aż 78 proc., twierdzi, że nie przywiązuje szczególnej wagi do promocji wina. 2/3 badanych wybierając wino, kieruje się opiniami innych - prawie wszyscy liczą się z rekomendacjami znajomych lub rodziny, a ponad 60 proc. bierze pod uwagę porady sprzedawcy w sklepie. Co trzecia osoba zwraca również uwagę na oznaczenia win w sklepie typu „produkt rekomendowany przez" lub „wybór sommeliera". W mniejszym stopniu źródłem informacji są dla nas specjalistyczne opinie na blogach i portalach kulinarnych czy winnych (odpowiednio 15 i 14 proc. wskazań badanych).

Wraz z początkiem października na półki sklepów sieci Lidl w Polsce trafi nowa oferta wysokojakościowych win francuskich. Będą to 43 wina w cenach od 14,99 do 149 zł za butelkę, pochodzące z Alzacji, Doliny Rodanu, Doliny Loary, Burgundii oraz Bordeaux.

Najwięcej win z nowej oferty mieści się w najpopularniejszym wśród Polaków przedziale cenowym. Ma to odzwierciedlenie w badaniach dot. konsumpcji wina przeprowadzonych we wrześniu br. na zlecenie Lidl Polska przez Millward Brown. Pokazują one, że aż 73 proc. konsumentów wybiera wina w cenie nieprzekraczającej 30 zł za butelkę. - Chcemy także szczególnie mocno rozwijać półkę win w przedziale cenowym od 30 do 50 zł za butelkę, ponieważ tam dynamika rozwoju sprzedaży jest największa - powiedziała Anna Biskup, PR Manager Lidl Polska.

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 15852

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA