Badanie: Zapach skraca postrzegany czas oczekiwania w kolejce

Autor: pr 12 lipca 2016 11:13

74 proc. klientów decyduje się na wizytę w wybranym sklepie danej kategorii ze względu na zapach. Tylko 1% klientów nie zwraca na niego uwagi - wynika z badania Rentokil Initial przeprowadzonego wśród 3.750 klientów sklepów i hoteli na pięciu rynkach.

73 proc. respondentów badania Rentokil Initial przyznało, że zapachy wywołują w nich określone natychmiastowe wspomnienia lub emocje i działają silniej niż jakiekolwiek inne bodźce zmysłowe. Po powrocie do domu odtwarzają swoje wrażenia z pobytu w danym sklepie, hotelu czy innej aromatyzowanej przestrzeni. Aż 55 proc. respondentów deklaruje, że spędza mniej czasu w sklepie, w którym jest zniechęcający zapach.

Odpowiednio dobrany zapach potrafi wzmacniać wizerunek marki i budować lojalność klientów. Jak twierdzi cytowany w raporcie prof. Charles Spence, psycholog eksperymentalny z Uniwersytetu Oksfordzkiego i koordynator licznych projektów badawczych analizujących procesy dotarcia do człowieka informacji poprzez różne zmysły: „węch jest kluczem do naszych emocji i wspomnień, a zapach wywiera bardzo silny wpływ na nastroje oraz samopoczucie gości lokali handlowych i hoteli”.

Zapach pomaga w nawiązywaniu silniejszej relacji z klientem.

Przykłady z raportu Rentokil Initial dotyczące wpływu zapachu na postrzegany czas oczekiwania w sklepie potwierdzają również badania Erika Spangenberga z Uniwersytetu Kalifornijskiego dowodzące, iż aromatyzacja sklepu nie tylko pozytywnie wpływa na jego ocenę przez konsumentów, ale również buduje poczucie, że spędzili w nim mniej czasu, niż w rzeczywistości. Podobny efekt wywołało rozpylenie przyjemnego zapachu wśród oczekujących w kolejce klientów paryskiej Galerii Lafayette. Realnie klienci spędzili w niej 40 minut, ale mieli wrażenie, iż było to jedynie 25 minut.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10456

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane