Badanie: Znajomi w większym stopniu niż celebryci mogą zachęcić do zakupu

Autor: proto.pl 13 kwietnia 2016 20:00

Dla konsumentów i ich decyzji zakupowych kluczowe jest doświadczenie z marką – czyli to, co dzieje się podczas korzystania z produktu po zakupie – wynika z badania przeprowadzonego przez IQS. Znajomi w większym stopniu niż celebryci mogą zachęcić do zakupu – podaje proto.pl.

Dla 90 proc. badanych wpływ na decyzje zakupowe ma doświadczenie z produktem danej marki. 48 proc. ankietowanych deklaruje z kolei, że na ich chęć zakupu nie wpływa obecność znanej osoby w reklamie.

Taka postawa jest częstsza u osób młodszych (do 34 lat) i lepiej wykształconych. 39 proc. stanowią osoby, dla których pojawienie się w reklamie celebrytów jest w stanie pozytywnie wpłynąć na poziom zaufania do marki i sprawić, że chętniej po nią sięgną. Częściej twierdzą tak osoby w wieku powyżej 35 lat.

Duże znaczenie w podejmowaniu decyzji zakupowych mają rekomendacje i opinie znajomych, wynikające z ich doświadczeń – są istotne dla 72 proc. badanych. 

Czytaj więcej na proto.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Olek 2016-04-14 13:58:42

    Ja wykluczam towary reklamowane przez celebrytow swiadomie, kupuje te ktorych oni nie reklamuja!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8450

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane