Baltona chce wejść na GPW. W planach rozwój sieci sprzedaży

Autor: PAP 28 grudnia 2012 17:11

Baltona chce wejść na GPW. W planach rozwój sieci sprzedaży

PHZ Baltona planuje debiut na rynku regulowanym w pierwszym kwartale 2013 r. Grupa chce w kolejnych latach rozwijać sieć sprzedaży na rynku krajowym i za granicą, również poprzez akwizycje, oraz wejść w nowe obszary działalności m.in. sprzedaż na pokładach samolotów - podała spółka w prospekcie emisyjnym.



PHZ Baltona jest obecnie notowana na rynku NewConnect. Przeniesienie na rynek regulowany ma odbyć się przez dopuszczenie do obrotu akcji spółki serii od A do E, bez emisji nowych walorów.
Spółka poinformowała w prospekcie, że chce aktywnie uczestniczyć w przetargach na powierzchnie handlowe w nowych terminalach lotniczych oraz pozyskiwać dodatkowe powierzchnie handlowe w portach lotniczych, w których jest obecna. Grupa planuje ponadto zwiększenie swojej obecności za granicą, poprzez akwizycje lokalnych i regionalnych operatorów sklepów wolnocłowych.
W ramach powiększania sieci Baltona planuje otwarcie na początku 2013 r. nowego sklepu we Lwowie oraz kolejnego punktu na lotnisku w Gdańsku. Na te dwie inwestycje spółka przeznaczy około 2,4 mln zł. W przyszłym roku grupa chce też rozpocząć rozbudowę sklepu na lotnisku w Montpellier we Francji, na co chce wydać ok. 1,6 mln zł. Wszystkie przyszłoroczne inwestycje mają być realizowane ze środków własnych.
Spółka podała ponadto w prospekcie, że w najbliższych latach rozszerzy ofertę o nowe obszary działalności m.in. sprzedaż na pokładach samolotów (ang. inflight service) oraz promach morskich, wdrożenie nowych formatów sprzedaży oraz dystrybucję artykułów duty-free dla innych podmiotów w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
Zarząd Baltony poinformował w dokumencie, że zamierza rekomendować co roku przeznaczanie na dywidendę do 40 proc. jednostkowego zysku, uwzględniając jednocześnie potrzeby inwestycyjne spółki. W 2012 r. Baltona nie wypłaciła dywidendy.
PHZ Baltona jest największym operatorem sklepów wolnocłowych w Polsce. Grupa posiada 34 placówki w 11 lokalizacjach w Polsce oraz we Francji, Rumunii i na Ukrainie, w tym 32 placówki w portach lotniczych tych krajów oraz sklep przygraniczny.
Baltona jest obecna w 7 na 13 lotnisk w Polsce.
W I półroczu 2012 r. spółka zanotowała 3,2 mln zł straty netto i 80,9 mln zł przychodów. W 2011 r. zysk spółki wyniósł 3,9 mln zł, przy przychodach na poziomie 192,4 mln zł.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10674

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane