Baltona zwiększyła przychody w segmencie sklepy o 20 proc.

Autor: dlahandlu.pl 20 marca 2014 08:48

Grupa Balton odnotowała w stosunku do 2012 roku 35 proc. wzrost przychodów ze sprzedaży, który osiągnął poziom 245,2 mln złotych. Na inwestycje w 2013 roku Grupa Baltona przeznaczyła 21 mln złotych.

Do wyższych o 63,2 mln złotych przychodów przyczynił się wzrost sprzedaży we wszystkich segmentach operacyjnych Grupy: o 20% w segmencie sklepy, 105% w dystrybucji B2B oraz 108% w segmencie gastronomicznym. Liczba jednostek handlowych w ramach Grupy powiększyła się o 18 lokali i z końcem roku 2013 wyniosła 50 lokali. Baltona operuje na wyłączność w sektorze Duty Free w Gdańsku oraz Rzeszowie. W ubiegłym roku otworzyła nowe sklepy na lotniskach Poznań-Ławica, Montpellier (Francja) oraz we Lwowie (Ukraina). W październiku 2013 roku, po długiej przerwie związanej z remontem pasa startowego, zostały ponownie uruchomione kawiarnie oraz bistro na lotnisku w Modlinie.

Kluczowym wydarzeniem w 2013 roku było jednak przejęcie we wrześniu holenderskiej grupy CDD Holding BV o rocznych obrotach około 20 mln euro. CDD posiada łącznie 9 sklepów, 4 na lotniskach w Rotterdamie, Liege i Weeze oraz 5 sklepów dla dyplomatów w Brukseli, Hadze, Londynie i Paryżu. CDD dostarcza ponadto produkty dla jednostek militarnych i przedstawicielstw dyplomatycznych takich organizacji jak np.: NATO, UN, ONZ, OPCW.
Pomimo znacznych nakładów inwestycyjnych skonsolidowana EBITDA wzrosła w roku 2013 do poziomu 1,5 mln złotych. Z powodu intensywnego procesu inwestycyjnego Grupa odnotowała stratę netto wysokości 6 mln zł zmniejszając ją o 2,5 mln w stosunku do roku poprzedniego.
Od stycznia 2013 r. firma jest notowana na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12608

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane