Bankowcy: hipermarkety rozpętały wojnę o interchange

Autor: gazeta.pl 26 lutego 2012 17:01

Bankowcy przekonują nieoficjalnie, że bój o interchange został rozpętany przez hipermarkety, które mają tu najwięcej do ugrania. Konkretnie setki milionów z niższych prowizji - czytamy w gazeta.pl.

W zeszłym roku stowarzyszenie właścicieli hipermarketów zażądało od posłów, by wprowadzili tzw. surcharge, dodatkową prowizję, którą płaciłby klient używający karty. Klient płaciłby gotówką tyle, ile jest na paragonie, a jeśli chciałby użyć karty - musiałby dopłacić np. 1 proc. wartości zakupów. Posłowie odrzucili pomysł, uznając, że zniechęciłby nas do płacenia za zakupy kartami. Ale handlowcy zapewniają, że z niego nie zrezygnują.

Sklepikarze praktycznie przestali instalować nowe terminale do obsługi kart (na koniec trzeciego kwartału 2011 r. było ich w Polsce 256 tys., w ciągu roku przybyło zaledwie 17 tys.), a klientów namawiają, by wyjęli gotówkę i przekonują, że tylko walczą o życie.

Największe przerażenie budzą w sklepach karty, które są związane z programami lojalnościowymi dla ich posiadaczy. Prowizje za nie wynoszą nawet 1,9-2,2 proc. Sklepikarze boją się tzw. zbliżeniówek, którymi płaci się małe kwoty, bo taka płatność jest dla sklepu nawet 40 razy droższa od przyjęcia gotówki - czytamy w gazeta.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10756

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane