Batalia o klienta ze Wschodu

Autor: www.dlahandlu.pl 13 września 2016 09:24

Batalia o klienta ze Wschodu fot. shutterstock

Potencjał Polski Wschodniej wraz z bonusem w postaci klientów zza wschodniej granicy już dawno dostrzegły zagraniczne sieci handlowe. Krajowe grupy starają się ograniczyć ich zapędy, a lokalni sprzedawcy mają własny patent na wschodniego klienta. O tym czy Polska Wschodnia to "eldorado" dla regionalnych firm handlowych porozmawiamy podczas Wschodniego Kongresu Gospodarczego w Białymstoku (22-23 września).

ZAREJESTRUJ SIĘ NA WSCHODNI KONGRES GOSPODARCZY!

Różnice między wschodnią a zachodnią Polską powoli zacierają się. Przyczyniają się do tego m.in. programy rządowe i unijne dotacje. Wschód Polski zaczyna kwitnąć, ale przede wszystkim wielką chęcią mieszkańców tych rejonów do tego, aby żyć lepiej – jak na zachodzie, ale pozostając u siebie - w pięknej i pełnej uroku Polsce Wschodniej.

Wschód też ma swoich „gigantów” handlowych

- Wschód kraju nie jest w tym momencie miejscem, w którym nic się nie dzieje, które dopiero otwiera się na handel i sieci handlowe. Sieci takie jak Eden (tysiąc sklepów), Topaz (sto sklepów, właściciel sieci Eden) czy Stokrotka (pięćset sklepów, głównie na wschodzie, z planami dalszego szybkiego rozwoju) od dawna zagospodarowują ten region. Rozwijają tam zarówno małe, jak i duże powierzchnie sklepowe. I na samych sklepach nie kończą - inwestują w stacje benzynowe, galerie handlowe czy budownictwo mieszkaniowe oraz alianse z innymi graczami, takimi jak sieć Piotr i Paweł, tradycyjnie kojarzoną z Wielkopolską. Utrudniają tym samym ewentualne plany wejścia międzynarodowych graczy na dotąd mało atrakcyjne lub też mało priorytetowe rynki w mniejszych lub większych miastach Polski Wschodniej. Grają też ewidentnie na lokalnych nutach, zarówno na poziomie samej oferty. Z jednej strony sprzedają wszystko co popularnie w całej Polsce, ale także lokalne produkty z regionu, wpisując się tym samym w jeden z głównych trendów na tym rynku – wyjaśnia Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

Jak podkreśla nasz rozmówca, oczywiście nie dotyczy to wszystkich graczy – Biedronka sukcesywnie rozwija swoją sieć w całej Polsce budując fizyczną dostępność swoich punktów, ale też tworząc gwarancję powtarzalności asortymentu – również tego z wyższej półki i do niedawna dostępnego tylko w delikatesach w dużych miastach.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10794

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane