Bdsklep.pl: Sprzedaż zdrowej żywności wzrosła z 2 do 9,5 proc.

Autor: dlahandlu.pl 26 września 2016 13:46

Bdsklep.pl: Sprzedaż zdrowej żywności wzrosła z 2 do 9,5 proc. fot. bdskep.pl

Wyprzedaże, święta, okres wakacyjny to nadal czas, który przyciąga e-konsumentów, ale różnice w porównaniu do pozostałych miesięcy nie są już tak duże, jak jeszcze niedawno, zwłaszcza jeśli chodzi o asortyment spożywczy.

- Jeszcze kilka lat temu widzieliśmy wyraźny skok sprzedaży pod koniec roku, czyli przed świętami. Nasi klienci zamawiali więcej i częściej, wybierając produkty, które przydadzą się w tym okresie, a szczególnie artykuły spożywcze. W listopadzie i grudniu udział sprzedaży tego asortymentu wzrastał nawet o ponad 80% w porównaniu do średniej innych miesięcy. Ostatnie dwa lata pokazują jednak wyraźne, postępujące wypłaszczenie tych wartości poprzez spowolnienie dynamiki wzrostu udziału kategorii do 40% w 2014 roku i praktycznie zanikowi w 2015. Dodatkowo pod koniec 2014 i przez pierwsze kilka miesięcy 2015 poziom sprzedaży spożywki był bardzo wyrównany. Analogiczna sytuacja miała miejsce na przełomie 2015 i 2016 roku. W tym przypadku możemy mówić już o trendzie, który prognozujemy będzie miał miejsce także w grudniu tego roku – mówi Rafał Jackiewicz, kierownik marketingu bdsklep.pl.

Podobne zmiany są zauważalne także w przypadku chemii domowej. Święta nie są już kluczowym okresem sprzedaży tego asortymentu. Chemia stała się standardowym elementem zamówień. - Klienci kupują u nas chętnie wodę i napoje, które ilościowo stanowią około 15% produktów w koszykach naszych klientów - dodaje Jackiewicz.

Sklep obserwuje też wzrost zainteresowania e-konsumentów kategorią zdrowa żywność oraz artykułów spożywczych dla dzieci. Jeszcze w 2015 roku zdrowa żywność stanowiła zaledwie niecałe 2% koszyka. W bieżącym roku to blisko 9,5%. Porównując np. 2012 do 2013 roku było to odpowiednio blisko 2000% i ponad 6200% Choć w kolejnych okresach te liczby nie są tak spektakularne, to kategoria nadal rośnie. - Prawdziwy boom w zamówieniach jest widoczny  w pierwszych miesiącach nowego roku, co my odczytujemy jako czas realizacji noworocznych postanowień, wśród których bardzo często znajdziemy zmianę diety na zdrowszą - tłumaczy Jackiewicz.

Produkty dla dzieci zyskały udziały w koszyku bdsklep.pl – z niewiele ponad 2% przez ostatnie 4 lata do ponad 10% w tym roku. Patrząc na te dane klaruje się nowy obraz polskiego e-konsumenta – dojrzałego, świadomego, zwracającego uwagę na jakość, a także szerokość oferty. 

Bdsklep.pl to internetowy pasaż handlowy, oferujący klientom ponad 140 000 produktów. Istnieje od 2006 roku. 


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 3682

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane