PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Bdsklep.pl: Sprzedaż zdrowej żywności wzrosła z 2 do 9,5 proc.

Autor: dlahandlu.pl 26 września 2016 13:46

Bdsklep.pl: Sprzedaż zdrowej żywności wzrosła z 2 do 9,5 proc. fot. bdskep.pl

Wyprzedaże, święta, okres wakacyjny to nadal czas, który przyciąga e-konsumentów, ale różnice w porównaniu do pozostałych miesięcy nie są już tak duże, jak jeszcze niedawno, zwłaszcza jeśli chodzi o asortyment spożywczy.

REKLAMA

- Jeszcze kilka lat temu widzieliśmy wyraźny skok sprzedaży pod koniec roku, czyli przed świętami. Nasi klienci zamawiali więcej i częściej, wybierając produkty, które przydadzą się w tym okresie, a szczególnie artykuły spożywcze. W listopadzie i grudniu udział sprzedaży tego asortymentu wzrastał nawet o ponad 80% w porównaniu do średniej innych miesięcy. Ostatnie dwa lata pokazują jednak wyraźne, postępujące wypłaszczenie tych wartości poprzez spowolnienie dynamiki wzrostu udziału kategorii do 40% w 2014 roku i praktycznie zanikowi w 2015. Dodatkowo pod koniec 2014 i przez pierwsze kilka miesięcy 2015 poziom sprzedaży spożywki był bardzo wyrównany. Analogiczna sytuacja miała miejsce na przełomie 2015 i 2016 roku. W tym przypadku możemy mówić już o trendzie, który prognozujemy będzie miał miejsce także w grudniu tego roku – mówi Rafał Jackiewicz, kierownik marketingu bdsklep.pl.

Podobne zmiany są zauważalne także w przypadku chemii domowej. Święta nie są już kluczowym okresem sprzedaży tego asortymentu. Chemia stała się standardowym elementem zamówień. - Klienci kupują u nas chętnie wodę i napoje, które ilościowo stanowią około 15% produktów w koszykach naszych klientów - dodaje Jackiewicz.

Sklep obserwuje też wzrost zainteresowania e-konsumentów kategorią zdrowa żywność oraz artykułów spożywczych dla dzieci. Jeszcze w 2015 roku zdrowa żywność stanowiła zaledwie niecałe 2% koszyka. W bieżącym roku to blisko 9,5%. Porównując np. 2012 do 2013 roku było to odpowiednio blisko 2000% i ponad 6200% Choć w kolejnych okresach te liczby nie są tak spektakularne, to kategoria nadal rośnie. - Prawdziwy boom w zamówieniach jest widoczny  w pierwszych miesiącach nowego roku, co my odczytujemy jako czas realizacji noworocznych postanowień, wśród których bardzo często znajdziemy zmianę diety na zdrowszą - tłumaczy Jackiewicz.

Produkty dla dzieci zyskały udziały w koszyku bdsklep.pl – z niewiele ponad 2% przez ostatnie 4 lata do ponad 10% w tym roku. Patrząc na te dane klaruje się nowy obraz polskiego e-konsumenta – dojrzałego, świadomego, zwracającego uwagę na jakość, a także szerokość oferty. 

Bdsklep.pl to internetowy pasaż handlowy, oferujący klientom ponad 140 000 produktów. Istnieje od 2006 roku. 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 14299

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA