PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Beacony pomagają mocniej zaangażować klientów

Autor: dlahandlu.pl 25 kwietnia 2016 10:57

Beacony pomagają mocniej zaangażować klientów fot. Digital Virgo

Dane zbierane przez beacony z założenia ograniczają się do aktywności klienta w polu działania nadajników, w związku z tym nie są danymi drażliwymi. Tak zdobyte informacje dotyczą tego, jak często ktoś odwiedza nasz sklep, przy jakich półkach najczęściej się pojawia i jak długo przy nich przebywa - przekonują przedstawiciele Digital Virgo.

Dzięki temu możemy pozyskać niezwykle ważną informację – co interesuje naszego klienta. Zdobycie takiej wiadomości w inny sposób jest w zasadzie niemożliwe, ponieważ większość badań deklaratywnych może być przekłamanych.

Zdobyte informacje pomogą lepiej zaangażować klientów i jeszcze lepiej odpowiadać na ich indywidualne potrzeby.
Nasza klientka najczęściej przebywa przy szafach dla młodych matek? Przy kolejnej wizycie, po przysłowiowe waciki, możemy jej przypomnieć o nowościach dla noworodków. Nasz klient regularnie odwiedza dział ogrodniczy? Podczas następnej wizyty po np. żarówkę, możemy poinformować go o promocji na meble ogrodowe.
Wiadomość dobrze spersonalizowana na pewno zachęci klienta do odwiedzin we wskazanych obszarach sklepu, ponieważ będzie odpowiadać na zapotrzebowanie konsumenta.
Jak dodatkowo można wykorzystać beacony? Do łatwej nawigacji, a w zasadzie do pokazania, że proponowany przez nas produkt jest na wyciągnięcie ręki. Dwa regały dalej, na półce obok albo z konkretnym wskazaniem miejsca (z dokładnością do parunastu centymetrów).

Korzystając z definiowania kampanii (czas trwania, format, targetowanie, geotargetowanie, capping, akceptację i uruchomienie kampanii), oraz ścisłego zarządzania (czyli możliwość testów oraz optymalizacji kampanii, wprowadzenie zmiany formatu i treści) a także analizy wskaźników kampanii (określenie ilości wyświetleń, ilości kliknięć z podziałem na format, region etc.) można w pełni wykorzystać potencjał płynący z pozyskanych danych.

Często ciężko jest przekonać klienta od pobrania aplikacji sklepu, a jeszcze ciężej zachęcić go, do jej trzymania na telefonie. Ograniczona pamięć i duża mobilność (zakupy w różnych lokalizacjach) wcale nie zachęcają klientów do instalowania, a następnie regularnego korzystania z aplikacji, które nie są niezbędne.
Najlepszym rozwiązaniem, byłoby adaptowanie już istniejących aplikacji do technologii beacon przez specjalny kod, który można dodać do aplikacji w każdym momencie. Rozwiązanie to umożliwia wstawienie kodu także do aplikacji innych, niż zakupowe.

Przed beaconami jeszcze wiele wyzwań, w tym najważniejsze obronić swoją pozycję. Są jednak sposoby, które mogą w tym pomóc.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11609

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane