REKLAMA
REKLAMA

Bez jasnego samookreślenia Tesco nadal będzie tracić klientów

www.portalspozywczy.pl 23 lipca 2014 13:24

Bez jasnego samookreślenia Tesco nadal będzie tracić klientów

Pierwszym zadaniem Dave'a Lewisa, eksperta od spraw brandingu, będzie zdefiniowanie tożsamości Tesco. Philip Clarke (poprzedni prezes) przyznał, że brand Tesco niesie za sobą pewien bagaż - nie kojarzy się ani z konkretną ceną, ani z konkretną jakością. Obawiamy się, że bez jasnego samookreślenia Tesco nadal będzie tracić klientów na rzecz lepiej zdefiniowanych konkurentów - komentuje zmiany na stanowisku prezesa sieci Tesco Natalie Berg, analityk Planet Retail.

REKLAMA

Zdaniem Berg, w nowej roli Dave'owi Lewisowi, który poprzednio pracował w Unileverze, bardzo przyda się bogate doświadczenie zdobyte w sektorze FMCG. Lewis w Unileverze był szefem działu produktów higieny osobistej.

- Choć sądzimy, że Clarke mocno przyczynił się do znaczącego progresu w odświeżaniu istniejących sklepów, fundamentalnym problemem pozostaje fakt, że klienci nie chcą już odbywać długich, cotygodniowych wypraw do oddalonych od nich, wielkich hipermarketów. Zmiana kierownictwa może wnieść do Tesco bardzo potrzebne świeże spojrzenie, jednak strukturalnych zmian w całym sektorze spożywczym nie da się już odwrócić. Lewis będzie musiał repozycjonować Tesco, aby zaadaptować sieć do otoczenia, które się zmieniło - ocenia Berg.

Przypomnijmy, w poniedziałek Tesco poinformowało, że 1 października 2014 r. prezesem sieci przestanie być Philip Clarke. Tym samym nie dokończy on wdrażania przygotowanej trzy lata temu strategii, która do tej pory przynosiła fatalne skutki finansowe. Rozpoczęty przez Clarke'a proces odbudowy Tesco zakładał m.in. odnowienie i przemodelowanie największych sklepów, w celu uczynienia ich bardziej przyjaznymi dla klienta. Oprócz tego poprawiony miał zostać wachlarz produktów żywnościowych, jak również rozwijany miał być program dla posiadaczy kart zniżkowych Clubcard.

Strategia Clarke'a dla Tesco zakładała także rozwój sprzedaży on-line, w tym usługi Click & Collect. W lutym 2014 r. Tesco poinformowało dodatkowo o planach przeznaczenia 200 mln funtów brytyjskich na obniżki cen swoich produktów, aby odpowiedzieć na szybki rozwój w Wielkiej Brytanii niemieckich sieci dyskontów Lidl i Aldi.

W Polsce od 1998 roku powstało 450 sklepów Tesco, które zatrudniają około 28 tys. osób.

  • ktoś 2014-07-25 18:47:39

    Szkoda bardzo handlowych dyrektorów ... lata temu zmuszono ich do odejscia bo nie pasowali politycznie ...

  • klient 2014-07-24 12:28:02

    Brawo Panie Prezesie,

    potrzebne są zmiany, wymiana skostniałych ludzi , którzy zapomnieli o kliencie. Umieją wypełniać tylko tabelki,.Brak profesjonalnego ;marketingu, centrali zakupów, brak rozeznania rynku.Rozbita super firma w Polsce...i Europie.

  • lm 2014-07-23 19:36:00

    tesco myslę się chyba pogubio. . Bo wszystkiego się chwytało -cen ,jakości,obsługi, programów lojalnościowych ....Nie wyłonił się TEMAT mocny przewodni.KLIENCI SIĘ POGUBILI.Za mało pieniędzy poszło w analizę cen/gdzieś po drodze znikło-dużo-tanio/.Moje obserwacje dotyczą Zywca jak mógł taki Kaufland zagrozić takiemu kolosowi jestem oburzona .

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12967

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA