Bezpieczeństwo żywności zależy od właściwego magazynowania i dystrybucji

Autor: PAP 2 lipca 2015 18:40

Bezpieczeństwo żywności i jej konsumentów zależy również od jej właściwego magazynowania, ekspozycji i dystrybucji - przekonuje Polska Federacja Producentów Żywności, która wspólnie z Państwową Inspekcją Sanitarną będzie edukować w tym zakresie dystrybutorów i sprzedawców.

Kampania informacyjna Polskiej Federacji Producentów Żywności "ABC Dobrego Magazynowania" dotyczy przede wszystkim zasad przechowywania i ekspozycji napojów, wód i soków, a skierowana jest do wszystkich placówek handlowych w Polsce, które mają w ofercie tego typu produkty. Kampanię, która potrwa do końca listopada, swoim honorowym patronatem objął Główny Inspektor Sanitarny.

Zasady te to: sprawdzanie jakości i opakowania produktu już podczas dostawy, przechowywanie ich w suchym i chłodnym miejscu, unikanie wystawiania ich na promienie słoneczne, zachowanie należytych odstępów od ścian i nieskładowanie ich na podłodze, składowanie ich z dala od produktów wydzielających intensywne zapachy (np. Proszków do prania), przestrzeganie zasady "pierwsze traci ważność - pierwsze wychodzi" (first expire - first out), przestrzeganie terminów przydatności do spożycia i usuwanie przeterminowanych produktów, przestrzeganie bezpiecznej wysokości składowania, zabezpieczenie produktu przed kurzem, pyłem, insektami, gryzoniami oraz kategoryczny zakaz sprzedaży uszkodzonych, podejrzanych, przeterminowanych lub zwróconych do reklamacji produktów.

"Żywność, jej jakość i bezpieczeństwo jest sprawą bardzo wrażliwą. Celem naszej kampanii jest zapewnienie konsumentowi końcowemu produktu o niezmienionych właściwościach, o dobrej jakości i przede wszystkim bezpiecznego. Każdy z nas powinien mieć pewność, że to co bierze z półki, było dobrze przechowywane, a to co jest w środku, jest dokładnie tym co powinno być" - mówił dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności (PFPŻ), Andrzej Gantner.

Zdaniem Gantnera od przestrzegania zasad bezpiecznego magazynowania przez pracowników zarówno hurtowych, jak i detalicznych dystrybutorów żywności, zależy również wizerunek producentów, których konsumenci w pierwszej kolejności obarczają odpowiedzialnością za obniżoną jakość produktów, która może jednak być skutkiem ich złego przechowywania.

Jak dodał, kampania jest skierowana do ponad 100 tys. podmiotów, które dystrybuują napoje, wody i soki. W jej ramach, PFPŻ chce promować dziesięć prostych zasad bezpiecznego magazynowania, które wynikają również z polskiego prawa. "Dobre praktyki to najprostszy system, który dociera do przedsiębiorców. Dociera o wiele szybciej niż przepisy prawa, ponieważ jest ubrany w kilka bardzo prostych zasad, które zrozumie każdy. Co więcej system jest całkowicie dobrowolny i opiera się na zasadzie - jeśli chcesz, aby konsumenci wracali do twojego sklepu, stosuj te zasady" - wyjaśniał Gantner.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,48

  • Śr

    3,36

  • Min

    1,82

» Produkty » Sklepy » Regiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11009

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane