REKLAMA
REKLAMA

Biedronka aktywna reklamowo przed Euro 2012

Autor: Marketing Przy Kawie 16 maja 2012 11:21

Zdecydowana większość Polaków (79 proc.) w wieku 1-50 lat jest w stanie wskazać przynajmniej jedną markę, której reklamę - odwołującą się do Euro 2012 - widział w ciągu ostatniego miesiąca. W czołowej piątce najczęściej zaznaczanych marek znajduje się jednak tylko dwóch oficjalnych sponsorów Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej - wynika z czwartej fali monitoringu działań reklamowych w związku ze zbliżającymi się Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej, przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych.

REKLAMA
Na pytanie o wskazanie marek, z których reklamami odwołującymi się do Euro 2012 respondent zetknął się w ciągu ostatniego miesiąca, najczęstszą odpowiedzią była Coca-Cola. Kolejne wymieniane marki to: Biedronka, Tyskie i Warka. Żadna z tych trzech marek nie jest oficjalnym sponsorem zawodów, a w związku z tym nie może używać w swojej komunikacji logo ani nazwy imprezy. Trafnie wykorzystana gra w skojarzenia sprawiła natomiast, że ok. 1/3 respondentów zapamiętała, że te właśnie marki reklamują się w kontekście Euro 2012. Jest to wynik zdecydowanie wyższy od rezultatów wszystkich (poza Coca-Colą) oficjalnych sponsorów Mistrzostw.

Zarówno Tyskie, jak i Biedronka w reklamach prezentują stadiony piłkarskie oraz osobistości związane ze światem futbolu. Z kolei Warka postawiła na odwołanie do piłkarskich emocji, zachęcając Polaków do wzięcia udziału we wspólnym śpiewaniu hymnu. Wykorzystanie tych elementów w komunikacji sprawia też, że znaki i określenia związane z Euro 2012 stają się zbędne.

- Wyniki czwartej fali badania pokazują, że sam fakt bycia oficjalnym sponsorem nie jest gwarancją sukcesu. Ważniejsza jest koncepcja i dobra reklama oraz trzymanie ręki na pulsie i umiejętność wykorzystywania nadarzających się okazji. Dla wielu marek ograniczenia w prowadzeniu komunikacji marketingowej okazały się niewielką przeszkodą. Na Euro 2012 na razie wygrywają ci, którzy mają oryginalny pomysł, niezależnie od formalnego statusu sponsora imprezy - podkreśla Janusz Sielicki, dyrektor ds. badań IIBR.

Badanie „Monitoring reklam na Euro 2012" realizowane jest metodą ilościową na losowej próbie reprezentatywnej Polaków w wieku 15-50 lat z wykorzystaniem techniki CAWI.

Schemat badania zakłada przeprowadzenie do dnia 21 maja 5 pomiarów w odstępach dwutygodniowych, zaś od 28 maja do dnia zakończenia Mistrzostw Europy w piłce nożnej - pomiaru ciągłego. Badanie obejmuje także szczegółową ocenę kampanii reklamowych.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12967

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA