PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Biedronka dogoniła Lidl pod względem szerokości asortymentu

Autor: MondayNews.pl 21 marca 2016 09:19

Biedronka dogoniła Lidl pod względem szerokości asortymentu Od lutego do października Biedronka wprowadziła do sprzedaży ok. 1200 nowych produktów, fot. Authentic Creations / Shutterstock.com

Skala zmian, jaka następuje w dyskontach w obszarze produktów spożywczych i chemicznych, jest zaskakująca. W lutym 2015 roku Biedronka posiadała około 1400 tego rodzaju artykułów w asortymencie (co stanowiło 92% całej oferty). Badanie, które zostało przeprowadzone w okresie od lutego do października 2015 roku, wykazało, że sieć ta wprowadziła do sprzedaży ok. 1200 nowych produktów (czyli ok. 85% w stosunku do całego asortymentu spożywczo-chemicznego), ale jednocześnie usunęła z listy ok. 650 pozycji.

Ostatecznie powiększyła liczbę oferowanych towarów o ok. 40%. W ciągu kolejnych czterech miesięcy, tj. od października 2015 roku do lutego br., nastąpiło zmniejszenie dynamiki wzrostu liczby produktów jedynie o ok. 50, czyli ok. 2,5%, ale nie zmniejszyła się dynamika zmian wewnątrz kategorii, gdyż wprowadzono ponad 1000 nowych produktów (i niemal tysiąc wycofano).

W okresie od lutego do października 2015 roku Lidl posiadał w asortymencie stabilną liczbę produktów spożywczo-chemicznych (ok. 1830), natomiast do lutego 2016 roku poszerzył go o niemal 100 pozycji, co prawdopodobnie było reakcją na szybki wzrost oferowanej liczby produktów w Biedronce w pierwszym półroczu 2015 roku. Zmiany w asortymencie w Lidlu są mniej dynamiczne dotyczą bowiem ok. 30% (ok. 500 produktów). Co ciekawe, ok. 50 artykułów, które zniknęły ze sprzedaży w ciągu ub. roku, pojawiło się ponownie w lutym 2016 roku. Może to mieć związek z ich sezonowym charakterem. Zmiany w asortymencie spożywczo-chemicznym częściowo wynikają z produktów sezonowych i promocyjnych, a częściowo z faktu, że co jakiś czas sieci dokonują zmian stałego asortymentu.

Analizując szczegółowo asortyment obu dyskontów w obrębie kategorii spożywczo-chemicznej, można zauważyć, że liczba sprzedawanych produktów poszerza się dynamicznie w Biedronce zwłaszcza w dwóch grupach produktów. Są to głównie napoje bezalkoholowe (obecnie sieć posiada dwukrotnie szerszy asortyment niż w ubiegłym roku) i żywność paczkowana, która wzrosła z 570 artykułów w 2015 roku do 1000 w roku bieżącym. Niektóre kategorie rosły w tej sieci zdecydowanie najszybciej tj. słodkie wyroby cukiernicze i słodycze (z 72 produktów w 2015 roku do 192 w 2016 roku – wzrost o blisko 170%), produkty sypkie np. kasze (z 117 artykułów w 2015 roku do 238 w 2016 roku – wzrost o ponad 100%), żywność przetworzona np. produkty konserwowe (z 125 artykułów w 2015 roku do 244 w 2016 roku – wzrost o 95%).

W kategoriach napojowych w sklepach Biedronki zostało jedynie ok. 45% artykułów, z tych które były obecne rok temu, natomiast  przybyło ok. 100% nowych produktów. W żywności paczkowanej nastąpił wzrost o ponad 135% nowych towarów w porównaniu z lutym 2015 roku. Obecnie Biedronka posiada szerszy asortyment od konkurenta w takich działach jak napoje (o 29%) i mrożonki (o ponad 54%), natomiast Lidl posiada szerszy asortyment w dwóch mniejszych działach tj. leki OTC (o 78%) i produkty dla zwierząt (o 30%). Łącznie asortyment Biedronki jest szerszy od Lidla jedynie o ok. 1% (odpowiednio 2217 i 2186 artykułów).

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Pasikonik 2016-03-21 23:32:41

    Niestety z p-ktu widzenia klienta, wiele zmian asortymentu w Biedronce jest niezrozumiałych. Np. od dłuższego czasu , tj. ok. 3 lat, obserwuję (i się wściekam) cykliczną sprzedażą niegazowanej wody Żywiec 0,7l. Kilka m-cy w ofercie jest zwykła, przez kilka następnych smakowa, której nie pijam. To samo z płynami do mycia naczyń, podług, odświeżaczami powietrza ... Zadanie zwiększania asortymentu wykonane wzorowo - szkoda tylko, że całość nie mieści się na półkach i nigdy nie wiadomo czy uda się kupić to co się chce. Do tego ostatnio zmniejszono ilość asortymentów wędlin plastrowanych na korzyść kawał(k)ów wędzonek i kiełbas w wielkich workach :( W efekcie mój koszyk jest coraz mniejszy.

  • rdr 2016-03-21 20:42:33

    pytanie, czy zasadnicze jest wydzielanie w AC Nielsenie kanału dyskontów i supermarketów??!??

    Oczywiście żaden pseudo dyrektor(ek) sprzedaży nie chce o słyszeć tzn że to ten sam kanał sprzedaży bo wyjdzie na powierzchnię jego nieudolność.

    Lepiej udawać, że nic się nie zmieniło i działać po staremu, a za brak wyników obwiniać KAMów (nazwisk już nawet nie wpisuję w telefon tak często są zmieniają i jedyne co potrafią to prosić o wprowadzenie kolejnego cennika bo szefowie kazali).

    Nie rozumiem jak ktoś może tolerować taką NIEUDOLNOŚĆ SZEFÓW SPRZEDAŻY... powywalałbym na zbity pysk i wprowadził świeżą krew bo te dziady dawno zdziadziały, a rynek FCMG jest FAST i widać nie nadążają za tym co się dzieje... zresztą przy tych zarobkach stali się pasożytami we własnych firmach.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11493

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane